جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 12 مرداد 1393     
وزارت کار کاسه داغ‌تر از آش نباشد و در کار شهرداری دخالت نکند

به گزارش شهرداری نیوز ،سید مرتضی حسینی نماینده مردم قزوین و آبیک و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامه وزارت کار به شهرداری تهران برای لغو بخشنامه اخیر فضای کار مردان و زنان، گفت: چرا هنگامی که وزارت کار هنوز بخشنامه شهرداری را مطالعه نکرده، به قضاوت در برابر آن پرداخته است، به نظر بنده این یعنی "کاسه داغ‌تر از آش شدن".
وی افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 1371 مصوبه‌ای را در رابطه با محیط کار اجتماعی بانوان تصویب کرد که بر مبنای این مصوبه، محیط کار زنان باید به‌گونه‌ای باشد که زمینه‌های رشد معنوی، علمی و حرفه‌ای این قشر محیا شده و به دیانت، منزلت و شخصیت آنها لطمه‌ای وارد نشود.

حسینی با اشاره به طرح "ارتقای مقام زنان" برای جدا کردن فضای فیزیکی کارمندان شهرداری، تصریح کرد: این اقدام شهرداری در راستای اجرای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 1371 است.

وی ادامه داد: مگر هر آن چیزی که غربی‌ها با ما مخالفت کردند، بناست ما طبق نظر آنها عمل کنیم؟ در این صورت دیگر انقلاب اسلامی نمی‌کردیم، لذا انقلاب اسلامی برای خود د  ارزش‌ها و  چارچوب خاصی دارد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: قرار بود وزارت کار یک آیین‌نامه‌ای برای اجرایی شدن بیمه زنان خانه‌دار ابلاغ کند که متاسفانه این کار را انجام نداده است، بنابراین این وزارتخانه به جای اینکه وظایف خود را انجام دهد در کار شهرداری که کار خوب و مثبتی در جهت مبانی و ارزش‌های اسلامی انجام داده، دخالت کرده است.

نمانده مردم قزوین در مجلس در پایان خاطر نشان کرد: مجلس شورای اسلامی قطعا این موضوع را پیگیری خواهد کرد و وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی باید پاسخگو باشد.

گفتنی است؛ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نامه‌ای به شهرداری تهران لغو بخشنامه اخیر شهرداری تهران برای جداسازی فضای فیزیکی فعالیت کارمندان زن و مرد را خواستار شده و اعلام کرده است که این بخشنامه خلاف کنوانسیون‌های بین‌المللی کار از جمله کنوانسیون عدم‌تبعیض در اشتغال و حرفه است.

حدود ٢ماه پیش شهرداری تهران در بخشنامه‌ای داخلی و محرمانه از شهرداری‌های مناطق و سایر سازمان‌های زیرمجموعه‌اش خواست تا در راستای اجرای طرحی که شهرداری تهران آن را «ارتقای مقام زنان» نامیده نسبت به جدا کردن فضای فیزیکی فعالیت کارمندان زن و مرد در شهرداری اقدام کرده و از بکارگیری زنان در پست‌هایی مثل منشی، مسئول دفتر، تایپیست و... خودداری کنند.
 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: