جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 21 فروردين 1395     
بازار سهام همچنان منتظر خبرهای جدید

خبرگزاری فارس: شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز شنبه 21 فروردین ماه 95، با کاهش 98 واحدی به رقم 80 هزار و 654 واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن نیز بدون تغییر چندانی امروز عدد 13 هزار و 802 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور اما، با 92 واحد رشد عدد 93 هزار و 27 واحد را برای خود ثبت کرد.

شاخص بازار اول نیز در حالی با کاهش 54 واحدی به رقم 56 هزار و 886 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با 299 واحد افت عدد 173 هزار و 726 واحد را برای خود ثبت کرد.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با رشد 4 واحدی عدد 811 واحد را تجربه کرد.

بر اساس این گزارش امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت گروه سایپا با 71 واحد و ایران خودرو و پالایش نفت بندرعباس هر یک تا 46 واحد افزایش، بیشتری تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت ملی صنایع مس ایران با 63 واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان با 43 واحد و  مخابرات ایران با 41 واحد کاهش، بالاترین تاثیر منفی را بر محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

 ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 292 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و 18 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 96 هزار و 452 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز، نماد معاملاتی شرکت‌های بیمه سامان، معادن منگنز ایران، تایدواتر خاورمیانه، سیمان آرتا اردبیل، حق تقدم خرید سهام پتروشیمی شازند، مخابرات ایران، بانک ملت، اوراق اجاره صدانا و صامیا از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های مارگارین و صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود متوقف شدند.

 امروز بازار سهام شاهد معاملات کد به کد 15 میلیون سهمی در نماد معاملاتی ذوب آهن اصفهان به ارزش بیش از 4 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده حقوقی به کدهای حقوقی روی صفر تابلو بود.

بر اساس این گزارش امروز، ذوب آهن اصفهان با شایعه صدور سند برای برخی از زمین‌های این شرکت مواجه بود.

خبری که برای بسیاری از نوسان‌گیرها موقعیت مناسبی برای شناسایی سود کوتاه مدت بشمار می‌رود چرا که می‌تواند خبر افزایش سرمایه ذوب آهن از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها دوباره برای بازار داغ کند.

این در حالی است که بررسی‌های فارس از سوی برخی مدیران این شرکت حاکی از عدم صحت این موضوع و بی‌اساس بودن آن را دارد.

ذوب آهن اصفهان اگرچه می‌تواند از معافیت مالیاتی ناشی از افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها بهره‌مند شود، اما موضوع ثبت آثار مالی این افزایش سرمایه بر اساس استاندارد حسابداری شماره 11 و ابهام‌های مختلف بر سر موضوع این افزایش سرمایه باعث شده تا اجرای این برنامه برای ذوب آهن در سال 95، اندکی بعید به نظر برسد.

در این زمینه اقدام‌های سفته‌بازان برخی حقوقی ها از جمله مجموعه صبا تامین و سرمایه‌گذاری ذخیره فرهنگیان با اتکا به این شایعه‌سازی‌ها در نوع خود جالب است.

به گزارش فارس، امروز بازار در نماد معاملاتی خودرویی‌ها به ویژه در گروه سایپا همسو با برخی خبرسازی‌های تکراری که همزمان با دیدار تعدادی از کارگزاران و سرمایه‌گذاران بورس در روز پنجشنبه از این شرکت انجام شد شاهد شکل‌گیری صف‌های خرید و انباشته شدن تقاضا بود هر چند که سهامدار حقوقی ترجیح داد، از این فضای شکل‌گرفته با هدف تامین نقدینگی به خوبی استفاده کند.

در گروه خودرویی‌ها وعده‌های مکرر مدیران این شرکت‌ها در حالی است که شرکت‌های خودرویی به لحاظ بدهی‌های بانکی و زیان انباشته بالا با مشکلات مالی دشواری دست و پنجه نرم می‌کنند.

در این میان برخی کارشناسان از بدهی 40 هزار میلایدر تومانی خودروسازان کشور به شبکه بانکی خبر می‌دهند و عنوان می‌کنند که خودروسازان داخلی به لحاظ بازار فروش و مجموع هزینه‌های مالی و سربار خود از منظر اقتصادی هیچ توجیهی برای ادامه فعالیت ندارند، اما حمایت صرف دولت از این صنعت باعث شده تا چیزی به معنای ورشکستگی برای خودروسازان وجود نداشته باشد و تنها بر مبنای خبر و شایعه نوسان کند.

به گزارش فارس، امروز بازار سهام شاهد معاملاتی متعادل و کم نوسان بود که به نظر می‌رسید در انتظار انتشار خبرهای جدید ترجیح می‌دهد تا کمی محتاطانه در بازار قدم بردارد. بازاری که در شرایط فعلی به دنبال شناسایی برخی تک سهم‌ها به تکاپو افتاده و چشم‌انتظار ورود پررنگ و جدی حقوقی‌ها برای گردش دوباره سهام در صنایع مختلف بورسی است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: