جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 21 فروردين 1395     
شمار کشته شدگان حوادث جاده‌ای خراسان شمالی کاهش یافت

به گزارش گروه حوادث ترافیکی شهرداری نیوز،با پایان یافتن طرح نوروزی ۹۵، رئیس پلیس راه خراسان شمالی گفت: شمار کشته شدگان حوادث جاده‌ای خراسان شمالی نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت.

سرهنگ علیرضا حسین زاده کرد: در اجرای طرح نوروزی امسال، خراسان‌شمالی شاهد کاهش ۱۸ درصدی متوفیات تصادفات در تعطیلات نوروزی بود.

وی تعداد تصادفات جاده‌ای امسال را ۹۹ فقره اعلام و اظهار کرد: در این تصادفات ۱۸ نفر کشته و ۱۵۴ نفر مجروح و روانه مراکز درمانی شدند.

سرهنگ حسین زاده شمار کشته شدگان حوادث جاده‌ای در مدت مشابه سال گذشته را ۲۲ نفر و تعداد مصدومان را ۱۷۰ نفراعلام کرد.

به گفته وی همه ساله بیشترین تصادفات جاده‌ای در محور بجنورد به جنگل گلستان با بیشترین فوتی بود اما امسال خوشبختانه در این محور هیچ فوتی نداشته‌ایم.

وی اضافه کرد: در ایام نوروز امسال بیشترین حوادث رانندگی در محور اسفراین به سنخواست با هشت فقره فوتی رخ داده است.

سرهنگ حسین زاده افزود: تصادفات منجر به فوت در طرح نوروزی امسال ۱۸ درصد و تصادفات منجر به جرح ۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

رئیس پلیس راه خراسان شمالی تعداد جانباختگان حوادث جاده‌ای در محورهای اصلی این استان را ۱۱ مورد و در محورهای فرعی هفت مورد عنوان کرد.

وی لغزندگی جاده‌ها به دلیل بارش باران و واژگونی خودروها به دلیل خستگی و خواب آلودگی را بیشترین عامل تصادفات در ایام نوروز امسال دانست.

به گفته رئیس پلیس راه استان، امسال به دلیل اصلاح و آشکارسازی نقاط حادثه ساز، ایمن سازی جاده‌ها، افزایش حضور پلیس در محورها و افزایش کنترل ترددهای جاده‌ای، روند تصادفات در سطح جاده‌های این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل روند کاهشی داشته است.

وی تصریح کرد: طی این مدت محور فاروج به جنگل گلستان پرترددترین محور این استان بوده است.

از آنجا که طبق تعاریف پزشکی قانونی، مصدومان تصادفات اگر تا مدت یکماه بعد از وقوع تصادف فوت ‌کنند، جزء آمار تصادفات محسوب می‌شوند، آمارهای اعلام شده از سوی پلیس راه استان آمار قطعی نیست.

خراسان شمالی با دارا بودن هشت شهرستان، پنج هزار و۶۳۱ کیلومتر راه ارتباطی اصلی و فرعی و ۲۱ گردنه خطرناک دارد.

این استان که یکی از استان‌های شمالی شرقی کشور محسوب می‌شود، در حد فاصل استان‌های شمالی به مشهد مقدس واقع شده که چهار شهرستان این استان شامل شهرستان‌های مانه و سملقان، بجنورد، شیروان و فاروج در مسیر جاده اصلی و آسیایی و در مسیر تردد سالانه میلیون‌ها زائر و مسافر در ایام نوروز و تعطیلات تابستانی قرار گرفته است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: