جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 19 فروردين 1395     
تهران امسال هم میزبان سفید بالک‌ها خواهد بود

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز،رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به کاهش نزولات آسمانی در تهران امسال نیز شاهد حضور سفید بالک‌ها در تهران خواهیم بود.

محمد حقانی رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران ؛ با اشاره به وجود سفید بالک‌ها در سال‌های گذشته در شهر تهران اظهار داشت: امسال هم با هجوم سفید بالک‌ها در شهر تهران رو به رو خواهیم بود.

وی با بیان این‌که صحبت در خصوص وجود سفید بالک‌ها یک امر فنی است، افزود: اما بنده به دلیل تجربه گذشته و کار خود بر این باورم که سرمای زمستان در شروع آفات و بیماری‌های گیاهی در سال‌های بعد خیلی تاثیر گذار است.

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با بیان این‌که هر کدام از چهار فصل بنا بر طبیعت تاثیرگذاری خود را روی اقلیم و شرایط زندگی انسان‌ها، حیوانات و همچنین حشرات دارند، تصریح کرد: با توجه به کاهش نزولات آسمانی در تهران امسال هم شاهد حضور سفید بالک‌ها در تهران خواهیم بود.

حقانی یادآور شد: شفیره‌های سفید بالک‌ها در دل خاک است به همین دلیل بعد از گرمی تبدیل به کرم شده و کرم‌ها از ساقه درختان بالا می‌روند و میزبان درخت مورد نظرشان شده و تبدیل به پروانه می‌شوند.

وی با تاکید بر این‌که امسال شدت سفید بالک‌ها نسبت به سال‌های گذشته کاهش خواهد داشت، گفت: اگر شهرداری اقداماتی مربوط به سم پاشی و مبارزات بیولوژیکی را انجام دهد شاید سفید بالک‌های کمتری را در تهران مشاهده کنیم.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: