جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 18 فروردين 1395     
بیسکوئیت و شکلات سوئدی در راه بازار ایران!

نسیم آنلاین: قاسمعلی حسنی، عضو اتحادیه بنکداران بیان داشت: بازار همچنان در سکوت است، و رکود سال 94 هنوز هم در بازار حاکم است به طوری که می‌توان گفت تجربه چنین شروع سالی در فروردین ماه پس از گذشت 37 سال کم سابقه است.

وی ادامه داد: سال‌های گذشته در چنین زمانی هم تقاضا برای خرید افزایش می یافت و هم قیمت‌ها بالاتر می‌رفت اما امسال هنوز نه خریدی صورت گرفته و نه قیمت‌ها را بالا برده‌ایم. دلیل بالا نرفتن قیمت‌ها نیز این است که بازار کشش گران شدن کالاها را ندارد و چنان چه اجناس گرانتر شود خریدها نیز بیش از این کاهش خواهد داشت.

وی در رابطه با برنج‌های خارجی و واردات آن‌ها گفت: برنج‌های خارجی از 5 کشور دنیا پاکستان، اروگوئه، تایلند، هند و آمریکا همچنان وارد کشور شده و از 2300 تا 3950 تومان عرضه می‌شود. شرکت‌ها و برندهای آمریکایی هم که پیش از این نیز برنج کمی به ایران صادر می کردند قرار است که فعال تر شده و واردات خود را تا حدی افزایش دهند.

حسنی اضافه کرد: در کل می‌توان گفت منابع وارداتی برنج ما علاوه بر 5 کشور ذکر شده آرژانتین و منابع وارداتی حبوبات مانند عدس نیز از کانادا و لوبیا نیز قرقیزستان است، که انتظار می‌رود که پس از لغو تحریم‌ها تمایل آن‌ها برای واردات محصولشان بیشتر شود.

عضو اتحادیه بنکداران تصریح کرد: البته افزایش واردات کالا بسته به نیاز بازار مصرفی داخل کشور دارد، لذا هنوز هم واردات این اجناس افزایش چشمگیری نداشته است، اما آن چیزی که در حال حاضر بیش از گذشته در بازار رونق دارد تنقلاتی مانند آدامس و شکلات و انواع نوشیدنی‌ها هستند که از نظر درجه بندی مواد غذایی در رتبه سوم قرار دارند.

وی در ادامه اظهار داشت: شرکت‌های زیادی در تلاش هستند تا چنین مواد غذایی را وارد ایران کنند زیرا معتقد هستند که بازار ایران بازاری بسیار به صرفه است که نباید آن را از دست داد، به طوری که در حال حاضر انواع بیسکوئیت آلمانی وشکلات و بیسکوئیت سوئدی به بازار آمده و قطعا بعد از موضوع برجام تمایلشان برای واردات از این نیز بیشتر خواهد شد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: