جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 18 فروردين 1395     
بهره‌برداری از سازه تاج سد دریاچه شهدای خلیج‌فارس در بهار 1395

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز،پیشرفت عملیات اجرایی پروژه محوطه‌سازی و احداث ابنیه تاج سد دریاچه شهدای خلیج فارس به مرز 95 درصد رسید.

جانشین مجری طرح های ویژه سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با بیان آنکه پروژه محوطه سازی و احداث ابنیه تاج سد دریاچه شهدای خلیج فارس، عملیات مهمی همچون تکمیل پوشش نما در سازه‌های قوسی شکل، نصب رواق، سنگ‌کاری کف و سکوهای سازه منظرگاه و در نهایت نورپردازی و اجرای سایر ریزه‌کاری های معماری را پشت سر گذاشته است، افزود: تاج سد دریاچه شهدای خلیج فارس انشاا... بهار امسال تکمیل می شود.

مهندس مهدی ذوالفقاریان، نصب هندریل های شیشه‌ای سازه منظرگاه، اجرای لایه نهایی مسیر دوچرخه سواری، تکمیل سیستم نورپردازی و نماسازی شیب پایین‌دست تاج سد دریاچه شهدای خلیج فارس را از معدود اقدامات باقی مانده در این پروژه دانست و ابراز امیدواری کرد اقدامات مورد اشاره متعاقب تامین به موقع ملزومات و مصالح موردنیاز و طبق برنامه زمان‌بندی صورت‌گرفته انجام شود.

گفتنی است بخش اصلی ابنیه فلزی تاج سد دریاچه شهدای خلیج فارس، شامل سازه ای قوسی شکل به ارتفاع حدود 15 متر می باشد. سایر بخش های سازه تاج سد را قوس های کوچکتر در طرفین سازه اصلی تشکیل می دهند به طوری که 3 سازه قوسی در غرب و 4 سازه قوسی در شرق سازه اصلی قرار می گیرند؛ سازه هایی که هرچه از قوس اصلی فاصله می گیرند، کوچک و کوچکتر می شوند تا به لحاظ جنبه های معماری، تداعی کننده موج هایی باشند که در اثر برخورد سنگ به سطح آب ایجاد شده و رفته رفته دچار میرایی می‌شوند. سازه منظرگاه که زیر بزرگترین سازه قوسی شکل تاج سد دریاچه شهدای خلیج فارس قرار دارد، اشراف کامل به منظره دریاچه 130 هکتاری غرب پایتخت را برای بازدیدکنندگان از این مجموعه فراهم می‌کند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: