جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 18 فروردين 1395     
تشکری هاشمی در دیدار با مدیر کل حمل و نقل اروپا عنوان کرد:
حمل و نقل پاک و انسان محور هدف اصلی شهرداری تهران است

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز،معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران  در دیدار با مدیر کل حمل ونقل کمیسیون اتحادیه اروپا  ضمن بحث درباره راهکارهای بهبود وضعیت حمل ونقل شهری بر این نکته تاکید کرد که  حمل و نقل پاک و انسان محور هدف اصلی شهرداری تهران است.

سید جعفر تشکری هاشمی در دیدار با «هنریک هولولوئه» اظهار کرد: تهران دارای هشت ونیم میلیون نفر جمعیت است که اگر رفت و آمدهای  روزانه  به تهران را نیز محاسبه کنیم ،در روز12/5 میلیون نفر ساکن تهران هستند.

تشکری هاشمی افزود : روزانه 17میلیون سفر درون شهری در کلانشهر تهران انجام می شود که طبق قانون 70 درصد از این حجم تردد می بایست توسط حمل نقل عمومی انجام پذیرد.

وی خاطر نشان کرد :در حال حاضر 16/4این سفرها با مترو سامان دهی شده است، حدود 20 درصد از این جمعیت برای تردد از شبکه اتوبوس رانی و مینی بوس رانی استفاده می کنند و  21/8 درصد از حجم تردد جمعیت تهران نیز بر عهده تاکسی ها به عنوان حمل و نقل نیمه عمومی است.

تشکری هاشمی با اشاره به برنامه های سال های آتی شهرداری تهران گفت :تلاش ما این است که در سال 2025 سهم استفاده مردم از خطوط مترو را به 30 درصد برسانیم. وی همچنین ابراز امیدواری کرد که با توسعه حمل و نقل عمومی سهم مردم از اتوبوس رانی به 25 درصد و تاکسی رانی به 20 درصد ارتقا پیدا کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران  با اشاره به ویژگی های چشم انداز برنامه حمل ونقل عمومی تهران در سال 2025 گفت : حمل نقل یکپارچه ،در دسترس ،ایمن و راحت وکم هزینه از اهداف مهم ما در حوزه حمل ونقل شهری است.

تشکری هاشمی در ادامه به تلاش های شهرداری تهران در جهت حمل و نقل پاک وانسان محور اشاره کرد و گفت :حمل و نقل انسان محور از اهداف اساسی ما به شمار می آید، چرا که متاسفانه امروز به جای آنکه شهرها در اختیار مردم باشند به تصرف خودروها درآمده اند که این اتفاق خوبی محسوب نمی شود .

تشکری هاشمی به تحقیقات شهرداری تهران برای مبارزه با معضل آلودگی هوا نیز پرداخته وگفت : طبق تحقیقات انجام شده ذرات معلق زیر2/5 میکرون از عوامل اصلی آلودگی هوای تهران هستند. به گفته وی، طبق تحقیقات و اطلاعات به دست آمده 82 درصد در از آلودگی هوا به دلیل افزایش منابع متحرک وخودروهاست .

وی با اشاره به برنامه های شهرداری تهران برای کنترل این منابع آلودگی هوا گفت : شهرداری تهران مجموعه اقدامات بازدارنده وایجابی نظیرممانعت از تردد خودروهای فرسوده ، نصب فیلتر دوده ،نصب کاتالیست وجلوگیری از ورود همه خودروها به هسته مرکزی شهر را برای بهبود وضعیت انجام داده است. وی تاکید کرد : مسلما این اقدامات کافی نیست و ما به دنبال های راهکارهای بیشتری در جهت توسعه حمل نقل پاک وانسان محور هستیم.

 هنریک هولولوئه مدیر کل حمل‌ونقل کمیسیون اتحادیه اروپا نیز در این دیدار ضمن تشکر وتقدیر از مدیریت شهری تهران بر ادامه وهمکاری های دوجانبه در زمینه انتقال تجارب مشترک در جهت بهبود حمل ونقل شهری تاکید کرد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: