جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 16 فروردين 1395     
وجود راه آهن موجب عقب افتادگی محلات جنوبی است

به گزارش شهرداری نیوز،شهردار تهران گفت:يكی از دلايل عقب افتادگی محلات جنوبی پايتخت وجود راه آهن در اين مناطق است.

محمد باقر قاليباف شهردار تهران در آيين افتتاح و بهره برداری از زير گذر جواديه كه امروز (دوشنبه)برگزار شد ، اظهار داشت: افتتاح پل جواديه نقطه ی عطفی برای تمامی افرادی بود كه در اين محلات تردد می كنند،اما مشكلاتی را به لحاظ محدوديت دسترسی برای ساكنان محلات به همراه داشت.

وی گفت:با توجه به اين‌كه شهرداری تهران هفته ای 500 متر پل احداث می كند احداث اين زير گذر با مقطع 4 متر  كار مشكلی نبود ولی از آن جایی که هماهنگی های متعددی داشت بهره برداری از آن زمان طولانی صرف شد.

شهردار تهران با بیان این که وجود راه‌آهن در جنوب تهران مشکلاتی را برای توسعه پايتخت ایجاد کرده است، افزود:متاسفانه از جمله اين مشكلات راه‌آهن، خط تبریز – اهواز است که شهر را به دو قسمت مجزا تقسيم كرده است.

قالیباف با اشاره به اين كه  شهرداری پیشنهاد ویژه‌ای در اين خصوص دارد، بيان كرد:پیشنهاد داديم که خطوط راه‌آهن مركزی به حریم تهران همچون ايستگاه آبيك و يا شمال حرم حضرت امام خمينی (ره) انتقال پيدا كند كه در حال حاضر پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته است و شهرداری آمادگی کامل دارد که این مهم را محقق کند.

وی با بيان اين‌كه با توسعه مترو مسافران می‌توانند به حومه شهر رفته و از راه‌آهن استفاده کنند، گفت:با توجه به اين‌كه ميدان راه آهن از جمله مناطق آلوده پايتخت محسوب می شود با انتقال راه آهن به حريم تهران از ميزان آلودگی نيز كاسته خواهد شد.

شهردار تهران در خصوص حذف نظام مهندسی در ساخت و سازهای پايتخت بيان كرد:اين موضوع صحت ندارد و تمامی فعاليت ها بايد بر اساس ماده 33نظام مهندسی صورت گيرد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: