جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 15 فروردين 1395     
403 فقره تصادف فوتی در ایام نوروز

به گزارش گروه حوادث ترافیکی شهرداری نیوز، رئیس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: 403 فقره تصادف فوتی در کشور رخ داد که این میزان نسبت به نوروز سال قبل 5 درصد کاهش نشان می‌دهد.

سرهنگ نادر رحمانی رئیس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا اظهار داشت: برابر آخرین آمارها در طرح نوروزی امسال که از 25 فروردین آغاز و تا پایان روز 14 فروردین ادامه یافت، 403 فقره تصادف فوتی در کشور رخ داد که این میزان نسبت به نوروز سال قبل 5 درصد کاهش نشان می‌دهد همچنین کشته‌های سر صحنه این تصادفات نیز با کاهش 5 درصدی رو به رو هستند.

وی با اشاره به رخداد 6138 فقره تصادف جرحی در نوروز امسال گفت: این میزان در مقایسه با نوروز سال گذشته 5 درصد افزایش نشان می‌دهد این در حالیست که تعداد مجروحان این حوادث 2 درصد افزایش داشته است.

رئیس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با بیان این که تصادفات خسارتی در جاده‌های کشور در نوروز امسال 11 درصد کاهش یافت، تاکید کرد: بدین ترتیب با کنترل‌های پلیس، شدت تصادفات در نوروز امسال کاهش یافته است.

وی با اشاره به این که 49.2 درصد از تصادفات فوتی و جرحی در این مدت از شکل واژگونی بوده است، گفت: عدم توجه به جلو با 32.5 درصد، سبقت غیرمجاز با 23.7 درصد، عدم رعایت سرعت مطمئنه با 22.4 درصد و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه با 8 درصد مهم‌ترین علل تصادفات نوروزی بوده‌اند.

رئیس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با تاکید بر این که 37و7 درصد تصادفات نوروزی در ساعات 18 تا 24 رخ داده است، افزود: پس از آن بیشترین حوادث مربوط به ساعات 12 تا 18 بوده است.

وی به بشترین تخلفات نوروزی اشاره کرد و گفت: حدود 20 درصد تخلفات ثبت شده مربوط به سرعت غیرمجاز با 20 درصد بوده است در عین حال عدم استفاده از کمربند سرنشینان جلو یا عقب و صحبت با تلفن همراه نیز با 20 درصد دیگر تخلفات شایع در نوروز بوده است.

رئیس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا تاکید کرد: 51.9 درصد تصادفات نوروز امسال تا 30 کیلومتری شهرها رخ داده و مابقی در خارج از این محدوده بوده است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: