جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 11 مرداد 1393     
عملکرد فرهنگی شهردار تهران در تکریم به مقام زن جای قدردانی دارد

به گزارش شهرداری نیوز ،نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت تکریم بانوان گفت:اقدامات و عملکرد فرهنگی شهردار تهران در تکریم و ارج نهادن به مقام زن و خانواده جای قدردانی دارد.

 

بیژن نوباوه وطن با بیان اینکه به کار بردن عبارت «تفکیک جنسیتی» درخصوص تصمیم ارزشمندی که در جهت ارتقا شغلی بانوان در شهرداری گرفته شده، عبارت غلطی است، اظهارکرد: به نظر من این واژه باید تحت عنوان احترام و تکریم در فضاسازی مناسب بیان شود. هر کسی بنا به شخصیت خود باید در فضای خود قرار گیرد.

 

وی با تاکید بر اینکه در جایی که خانم ها می توانند یک فضای مناسب داشته باشند باید برای آنها این فضا را ایجاد کرد، گفت: در یک فضای امن خانم ها با آرامش بیشتری کار می کنند و از این طریق نیز می توانند حجاب خود را بهتر حفظ کنند پس حتما وظیفه داریم که این کار را انجام دهیم.

 

 نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کسانی که به این موضوعات می پردازند حتما منظور خاصی دارند، افزود: حتی در کشورهای غربی نیز این بحث بدین شکل مطرح نیست. تکریم آقایان و خانم ها در جای ویژه خود صد در صد جز قوانین است. متاسفانه برخورد با این مسئله برخورد سیاسی است نه برخورد منطقی.

 

 نوباوه با بیان اینکه من فکر نمی کنم در ایران بتوانید خانمی را پیدا کنید که از اینکه در کشور خود امنیت دارد ناراضی باشد، یادآور شد: در همین شب های قدر وقتی خانم ها به تنهایی بعد از پایان مراسم احیا بدون مشکلی به منزل خود می روند، یعنی  امنیت در جامعه برقرار است و این یک افتخار برای ماست.

 

وی درباره تجربه های دیگر کشورها در این زمینه خاطر نشان کرد: در بسیاری از کشورها همچون ژاپن طرح هایی را از 10 سال پیش ارایه داده اند که بر طبق آنها واگن های خانم ها و آقایان جدا شده است. ازدحام جمعیت در ساعت های پیک ترافیک بسیار زیاد است و خانم ها در این بین با مشکل مواجه می شوند. پس باید بگوییم که این کشورها عقب افتاده هستند.  در حالی که می توان نتیجه گرفت که خانم ها به لحاظ فیزیکی و رعایت برخی مسایل شرایط خاص خود را دارند و نمی توانند با آقایان برابری کنند و با زور وارد واگن های مترو شوند.

 

 نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با پرداختن به مسایل فرهنگی اظهار کرد: در بعد اجتماعی هم توجه به کانون خانواده از مهم ترین اولویت های هر جامعه ای است.بنابراین یک مادر باید فرصت کافی برای تربیت کودک خود داشته باشد. حال اگر نام این تصمیم گیری صحیح شهرداری را تفکیک جنسیتی برخی می گذارند باید تاکید کنم که بحثی کاملا سیاسی است که با این عنوان مطرح شده است.

 

وی با اشاره به اجرایی کردن این تصمیم در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی گفت: حتی اجرایی کردن این موضوع در دانشگاه هم لازم است. چه ایرادی دارد فرزندان ما در جایی تحصیل کنند که احساس راحتی بیشتری داشته باشند. اما ایجاد فضای مناسب اسمش تفکیک جنسیتی نیست.

 

نوباوه درخصوص فعالیت های شهرداری تهران خاطر نشان کرد: من از اقدام شهرداری تهران بسیار استقبال می کنم و از فعالیت های این مجموعه تشکر و حمایت می کنم. زیرا این موضوع از ضروریات جامعه است. تمام زنان ایران به تکریم خود فکر می کنند و به این تصمیم با یک نگاه تکریم باید نگریست زیرا تنها احترام به افراد در آن نهفته است.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: