جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 14 فروردين 1395     
افزایش آمار فوتی های تصادفات نوروزی

به گزارش گروه حوادث ترافیکی شهرداری نیوز، رئیس پلیس راهور ناجا : تعداد فوتی های تصادفات جاده ای بعد از جمع بندی آمار کشته های سرصحنه ، پیش بیمارستانی و بیمارستانی افزایش می یابد.

سردار تقی مهری افزود: در 17 روز طرح ترافیک نوروزی در جاده های کشور 294 فقره تصادف فوتی اتفاق افتاد که فقط تعداد کشته های سرصحنه بیش از 380 نفراست.

وی گفت: گرچه این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 4 درصد کاهش دارد اما پس از جمع بندی پزشکی قانونی در بخش پیش بیمارستانی و بیمارستانی تعداد فوتی ها بیشتر خواهد شد.

سردار مهری با اشاره به اینکه تصادفات سالانه موجب هدر رفت 6 درصد درآمد ناخالص ملی می شود افزود: برای پیشگیری از تصادفات و کاهش هزینه های جانی و مالی به برنامه ای مدون و جدی نیاز است.

وی با اشاره به وجود 210 هزار کیلومتر جاده اصلی ، فرعی و روستایی در کشور گفت: حدود 36 هزار کیلومتر از این جاده ها شریانی و حداقل به نصب 6 هزار دوربین هوشمند کنترل سرعت برای پوشش این جاده ها نیاز است.

سردار مهری افزود: براساس قول وزیر راه و شهرسازی تا پایان امسال قرار است 1888 دوربین ثبت تخلف در طول جاده های شریانی کشور نصب شود که این تعداد بسیار کم است.

وی گفت: در این 17 روز اجرای طرح ترافیک نوروزی 147 راننده در تصادفات فوتی مقصر شناخته شد که این تعداد در برابر آمار 18 میلیون خودرو و10 میلیون موتورسیکلت بسیار بسیار ناچیز است.

سردار مهری افزود: همین تعداد اندک ،موجب مرگ بیش از 380 نفرسرصحنه تصادف و مجروح شدن چندین برابر عدد فوتی ها شده اند .

رئیس پلیس راهور ناجا خواستار توجه جدی برای پوشش 36 هزار کیلومتر جاده های شریانی کشور با نصب دوربین های هوشمند ثبت تخلف شد و گفت: اگر این اتفاق بیفتد رفتار رانندگان پر خطر مهار و تعداد تصادفات و فوتی های ناشی از آن نیز به شدت کاهش می یابد.

در حال حاضر بیش از 700 دوربین هوشمند ثبت تخلف در جاده های کشور نصب است .

طرح ترافیک نوروزی پلیس راهور با همکاری دستگاه های امدادی و خدماتی از 26 اسفند 94 آغاز شد و تا پایان امروز ادامه دارد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: