جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 14 فروردين 1395     
وضعیت حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با انجام 300 پژوهش بررسی شد

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز، معاون مطالعاتی سازمان حمل ونقل ترافیک با اعلام اینکه در سال گذشته 300 طرح مطالعاتی وپژوهشی انجام شده است، تاکید کرد:  روند پژوهش های ترافیکی در سال95 در حالی دنبال می شود که  مانعی برای اجرایی شدن پروژه های مطالعاتی وجود ندارد .

مرتضی خشایی پور  گفت : در سال گذشته مطالعات ترافیکی در سطح مناطق 22 گانه شهر تهران انجام شد که این مطالعات بر دو محور پروژه های حمل ونقلی وساماندهی ترافیکی متمرکز شده است.

وی افزود : برای هر منطقه مشاور ترافیکی انتخاب شده است، بنابراین تمامی اقدامات اجرایی در حوزه ترافیک توسط کارشناسان تایید وارزیابی می شوند. معاون مطالعاتی سازمان حمل ونقل ترافیک تصریح کرد: اگر طرحی مطالعاتی بعد از ارزیابی های کارشناسانه تایید شد،به مرحله اجرا خواهد رسید. به گفته خشایی پور در سال گذشته بالغ بر300 پروژه ترافیکی تحلیل و بررسی شد که بسیاری از آن ها به مرحله اجرا رسیدند. بررسی خط ویژه و فرامنطقه ای اتوبوس رانی در محور بهشتی -مطهری ،صدها طرح اصلاح هندسی در مناطق 22گانه نمونه کوچکی از انبوه پژوهش های ترافیکی سازمان است.

معاون مطالعاتی سازمان حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران تاکید کرد :هدف سازمان از انجام پروژه های مطالعاتی پرهیز از آزمون وخطا واجرای طرح های تاثیرگذار وقابل قبول ترافیکی است.

وی با تاکید بر تعامل شهرداری تهران با دستگاه های مرتبط برای اجرای طرح های ترافیکی گفت : طبق قانون تهیه سامان دهی ترافیک شهری به عهده شهرداری تهران است که برخی از این طرح ها با مسئولیت شهرداری تهران اجرا شده وبرخی نیازمند تایید و همراهی ارگان های دیگر هستند.

وی افزود :برخی از پروژه ها مانند طرح "ال ای زد" به دلیل وسعت و تاثیرگذاری در شورای عالی ترافیک شهرهای کشور با حضور مسئولان پلیس راهور و وزارت کشور مطرح می شوند که در این جلسات ابعاد وجوانب پروژه های مطالعاتی با مسئولان مربوط مطرح خواهد شد.

خشایی پور خاطر نشان کرد :شهرداری تهران در اجرای طرح های ترافیکی مشابه نیز با پلیس راهور و شورای عالی ترافیک کشور همکاری لازم را خواهد داشت، بنابراین در اجرای طرح های پژوهشی ترافیک با مشکل اجرا وهماهنگی رو به رو نیستیم.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: