جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 11 فروردين 1395     
آمادگی کامل مدیریت شهری برای میزبانی از گردشگران در روز طبیعت

به گزارش گروه اخبار مناطق22گانه شهرداری نیوز،شهردار منطقه 18 در یازدهمین روز از سال نو، از استقبال کم نظیر و بی سابقه مسافران نوروزی از جاذبه های گردشگری جنوب غرب تهران خبر داد.

دکتر مصطفی سلیمی با اعلام این خبر گفت: شهرداری منطقه 18 با ایجاد امکانات و تسهیلات مناسب، شرایط حضور بیش از پیش شهروندان و گردشگران نوروزی نوروزی را در این منطقه فراهم آورده است.

شهردار منطقه 18 در حاشیه بازدید از فضاهای گردشگری و در میان مسافرهای پرشمار نوروزی این منطقه اظهار کرد: برای ارائه هر چه بهتر خدمات به گردشگران ، تعداد2 ایستگاه اطلاع رسانی واقع در حاشیه بزرگراه آیت ا... سعیدی و بلوار معلم مستقر شد که حاشیه بزرگراه آیت ا... سعیدی به عنوان یکی از مبادی ورودی و خروجی شهر تهران بعنوان یک نقطه مهم برای ارائه این خدمات در نظر گرفته شده و بلوار معلم نیز به عنوان قلب منطقه نقش بسزایی در هدایت و اسکان شهروندان و مسافران نوروزی ایفا می نماید. این ایستگاه ها در طول ایام نوروزی با توزیع بروشورهای ویژه گردشگری و معرفی جاذبه های منطقه 18 و شهر تهران به نیاز مسافرها پاسخ مناسبی می دهند.

دکتر سلیمی وجود جاذبه های مذهبی را یکی از دلایل استقبال مسافرهای نوروزی از منطقه 18 دانست و خاطرنشان کرد : بقعه مبارک امامزاده زید (ع) در جنوب شرق منطقه  در حاشیه بزرگراه آیت ا... سعیدی شاهد حضور پرشمار زوار بوده و همچنین بسیاری از شهروندان برای زیارت اهل قبور مدفون در این مکان مقدس نیز راهی این بخش از منطقه می شوند.

شهردار منطقه 18 از بوستان بزرگ قائم (عج) به عنوان یکی از مهم ترین نقاط گردشگری پایتخت یاد کرد و افزود: بوستان قائم یکی از بزرگترین و زیباترین بوستانهای تهران در این ایام پذیرای مهمان های نوروزی است که با برخورداری از امکاناتی همچون دریاچه مصنوعی، آب نما، زمین بازی ویژه کودکان و زمین های مختلف ورزش های گوناگون نقش بسزایی در جذب مسافرهای نوروزی دارد.

دکتر سلیمی همچنین یادآور شد: وجود بوستانهایی مانند مادر که در حاشیه روددره کن احداث شده با امکانات مناسب و به دور از هیاهو و مشکلات شهری باعث شده تا میزان جذب گردشگران نیز در این بخش افزایش یابد و پلیس ویژه بوستان ها نیز برای ایجاد امنیت و رفاه حال شهروندان به صورت مداوم در این مکان مستقر شده اند.

این مقام مسئول درباره دیگر اماکن گردشگری و مهم منطقه 18 اظهار کرد: اماکن تاریخی جنوبغرب پایتخت همچون یخچال طبیعی، آب انبارهای قدیمی و دیگر ابنیه که عمر آنها به بیش از 200 سال می رسد در روستاهای ترشنبه و زرنان باعث شده تا گردشگران اماکن تاریخی نیز روانه این بخش از شهر شوند.

وی افزود:آماده سازی تعداد 10 پایگاه اسکان موقت مسافرین نوروزی باعث جلب رضایت گردشگران در نقاط مختلف منطقه شده است و همچنین پردیس سینمایی تماشا در قلب منطقه به همراه بوستان ویژه بانوان در این ایام خدمات ویژه ای را برای شهروندان و گردشگران نوروزی فراهم آورده اند تا لحظات شاد و مفرحی را برایشان ایجاد کنند.

 

شهردار منطقه 18 در ادامه یادآور شد: همزمان با روز طبیعت تمهیداتی اندیشیده شده تا تمام بوستان های منطقه آماده پذیرایی از شهروندان و مسافرهای نوروزی باشند و در این راستا مدیریت شهری منطقه در این روز با ارائه بهترین خدمات در پی آن است تا تعطیلات نوروزی به شکلی خاطره انگیز برای شهروندان به پایان برسد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: