جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 2 بهمن 1392     
انتخابات کمیته ملی المپیک از نگاه وزیر

تسنیم: وزیر ورزش و جوانان در یادداشتی از نحوه برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک ابراز رضایت کرد.

به گزارش سایت وزارت ورزش و جوانان، متن یادداشت محمود گودرزی به شرح زیر است:

همان طور که دولت تدبیر و امید با رأی مردم در یک انتخابات آزاد و با شرایط برابر برای تمام کاندیداها در جایگاه خدمت‌گزاری قرار گرفت هر انتخاباتی که در زیر مجموعه این دولت برگزار می شود هم باید از این اصول پیروی کند. به اذعان شرکت کنندگان در این انتخابات و اذهان عمومی این انتخابات دموکراتیک‌ترین انتخابات تاریخ ورزش ایران بود.

سی‌ام دی ماه 2 اتفاق مهم در ایران افتاد. اتفاق اول به حوزه سیاست خارجی مربوط بود و آن آغاز روند اجرای توافق هسته‌ای ژنو بود. توافقی که بیشتر از آن چه انتظارش برود تأثیراتش را در شرایط روحی و اقتصادی ملت نشان خواهد داد اما اتفاق دوم به حوزه ورزش مربوط بود. حوزه‌ای که میلیون‌ها نفر از مردم علاقمند ایران را با خود درگیر می‌کند و با هر موفقیتی شادی و شعف عمومی به دست می‌آید.

انتخابات کمیته ملی المپیک پس از 14 ماه تاخیر و تعویق در حالی در این روز برگزار شد که ماه‌ها بود حاشیه‌های آن فضای مدیریت ورزش ایران را تیره کرده بود. روابط کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و پیش‌تر سازمان تربیت بدنی به عنوان 2 سازمان مدیریتی ورزش کشور در تمام این سال ها از یک تابع سینوسی تبعیت کرده است. متأسفانه اختلافات بین این 2 دستگاه در سال‌های اخیر وارد فاز تازه‌ای هم شد و کار تا درگیری کارکنان 2 مجموعه هم بالا گرفت. این پیشینه منفی باعث شده بود تا ذهن علاقمندان به ورزش هم نسبت به انتخابات 30 دی مثبت نباشد. بحث عدم دخالت دولت و وزارت ورزش در انتخابات کمیته ملی المپیک برای برخی باورپذیر نبود اما خوشبختانه آن چه روز دوشنبه اتفاق افتاد نمادی از دموکراسی بود.

همان طور که دولت تدبیر و امید با رأی مردم در یک انتخابات آزاد و با شرایط برابر برای تمام کاندیداها در جایگاه خدمت گزاری قرار گرفت هر انتخاباتی که در زیر مجموعه این دولت برگزار می شود هم باید از این اصول پیروی کند. به اذعان شرکت کنندگان در این انتخابات و اذهان عمومی این انتخابات دموکراتیک‌ترین انتخابات تاریخ ورزش ایران بود. حتی دوستانی هم که نتوانستند برای قرار گرفتن در جایگاه های مورد نظر از مجمع رای لازم را بگیرند بر آزاد و سالم بودن این انتخابات تأکید دارند.

پیش تر همواره مدیران ورزشی دولت در انتخابات کمیته ملی المپیک اعمال نظر می کرده‌اند و تلاش می‌کردند تا گزینه‌های مورد نظر خود بر کرسی‌های این کمیته بنشینند، اما آن چه از مشی و منش دولت اعتدال بر می‌آمد برگزاری یک انتخابات آزاد و برابر بود که به یاری خدواند متعال و رفتار متعهدانه همکاران وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک برای نخستین بار در سی‌ام دی ماه به دست آمد.

محمود گودرزی

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: