جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 11 مرداد 1393     
ازوباپیشگیری کنید

 باشگاه خبرنگاران : دکتر علی مجید پور متخصص بیماریهای عفونی گفت: در فصل تابستان با توجه به رطوبت هوا و افزایش سفرها و استفاده از استخرهای عمومی با شیوع بیماری وبا مواجه می شویم که درصورت عدم درمان این بیماری ممکن است منجر به مرگ فرد بیمار شود.

مجید پور اظهار کرد: بیماری وبا توسط باکتری ویبریو کلرا و سمی که در روده ترشح می کند ایجاد می شود و از علائم این بیماری، اسهال آبکی است که ابتدا خفیف بوده و به تدریج شدید می شود، معروف است ممکن است با استفراغ بدون تهوع همراه باشد.

دکتر مجید پور در ادامه افزود: ‌از دیگر علائم این بیماری تشنگی، کم شدن ادرار، گرفتگی و درد عضلات پشت ساق پا، نبض ضعیف است و در صورت شدت و عدم درمان منجر به کاهش شدید آب و املاح بدن، نارسایی کلیه، سقط جنین در مادران باردار و کاهش پتاسیم شود.

وی با بیان اینکه کمون بیماری از چند ساعت تا 5 روز است خاطر نشان کرد: وبا از طریق آب ، سبزی و میوه‌های آلوده به فضولات انسانی و استفاده از آنها به انسان منتقل می شود، همچنین از غذایی که در بیرون از یخچال مانده است و یا دستمال آلوده به انسان منتقل می شود.

دکتر مجید پور خاطر نشان کرد: برای درمان بیماری باید سریع آب از دست رفته‌ی بدن جبران شود، محلولهای الکترولیت( حاوی سدیم، پتاسیم ، کلسیم) استفاده شود و در صورت عدم دسترسی به محلولهای الکترولیت بیمار آب لیمو و آب غوره بخورد.

وی در پایان توصیه کرد: برای پیشگیری از بیماری وبا بیمار ضمن استفاده از آبهای تصفیه شده یا جوشیده، شستشوی مرتب دستها بعد و قبل از غذا را فراموش نکنند و آبلیمو و ساندویچ مکانهایی که از سلامت مواد خوراکی آن اطمینان ندارد استفاده نکند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: