جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 24 اسفند 1394     
معادله دو مجهولي میزان خودروها و تعداد تلفات ترافيكي در كشورمان:
خودروهاي آلمان 5 برابر ايران؛ كشته هاي ايران 5 برابر آلمان!

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز،يك كارشناس برنامه ريزي شهري با اعلام اين كه ايمني رانندگي در يك مثلث تعريف مي شود كه زواياي آن از رفتار راننده، راه يا موقعيت محيطي و وسيله نقليه، تشكيل مي شود اما موضوع اين است كه معادله اي دو مجهولي، ميان میزان خودروهاي موجود و تعداد تلفات ناشي از تصادفات رانندگي در كشورمان، حاكم است.

شهرام جباري زادگان در توضيح اين موضوع با اشاره به اين كه به عنوان نمونه، تعداد وسايل نقليه آلمان با جمعيت تقريباً برابر با ايران، 5 برابر كشورمان است، گفت: اين در شرايطي است كه كشته هاي سالانه حوادث ترافيكي ايران با حدود 17 هزار نفر، 5 برابر این کشور اروپايي است كه هر سال در آن كمتر از 3500 نفر در جريان سوانح ترافيكي کشته می شوند.

وي با بيان اين كه 5 عامل در ايمني رانندگي مورد تأکید است، افزود: اين عوامل، شامل عدم مصرف مشروبات الكلي، رعايت سرعت مجاز، استفاده از كلاه ايمني براي موتورسيكلت سواران، استفاده از كمربند ايمني براي راننده و سرنشينان و رعايت قوانين مربوط به ايمني كودكان از جمله استفاده از صندلي كودك است كه در كاهش مرگ و میر بسيار ضروري است.

جباري زادگان با اشاره به اين كه هر سال به طور متوسط يك ميليون و 200 هزار نفر در سراسر جهان جان خود را بر اثر تصادف از دست مي دهند، اظهار كرد: در 87 کشور جهان، شاهد افزايش و روند صعودی مرگ و مير ناشي از تصادفات و در بيش از 100 كشور دنیا از جمله كشورمان نیز شاهد كاهش و روند نزولی كشته هاي تصادفات هستيم.

وي با بيان اين كه از هر 5 نفر كه در تصادفات جان خود را از دست مي دهند، 3 نفر در محدوده سنی 15 تا 44 سال، یعنی در سنینن مولد قرار دارند، تصريح كرد: از هر 4 نفر كه در تصادفات كشته مي شوند، 3 نفر مرد و يك نفر زن هستند.

اين كارشناس مسائل شهري در پايان با تأكيد بر اين كه علاوه بر 5 عامل مورد تأکید در ايمني رانندگي، عوامل ديگري نيز در اين مهم مؤثراند، خاطرنشان كرد: ايمني وسيله نقليه، زيرساخت‌ هاي راه، سيستم درماني و قوانين مربوط به عابران پياده از جمله عوامل مؤثر در حوزه ايمني اند كه به منظور كاهش و كنترل تلفات ترافيكي مي بايست مورد توجه ویژه قرار گيرند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: