جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 22 اسفند 1394     
وقت آن رسیده که خودروسازان داخلی همپای خودروسازان جهانی حرکت کنند

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز،عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم حمایت دولت از صنعت خودرو گفت : تا زمانی که شرایط کنونی بر صنعت خودرو حاکم است حمایت دولت از صنعت خودرو باید ادامه یابد.

سید محمد بیاتیان در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز با توجه به اظهارات اخیر رئیس جمهور در خصوص حمایت از صنعت خودرو اظهار داشت : اینکه رئیس جمهور مساله عدم حمایت دائمی از صنعت خودرو را مطرح نمودند به این معنی است که باید خودروسازی در ایران باید هر چه سریعتر به لحاظ کیفیت  و تکنولوژی در تولید  در ردیف کشورهای صاحب برند در این صنعت قرار گیرد و آن زمان است که دیگر حمایت ها ادامه نخواهد داشت .

وی افزود : البته تا زمانی که چنین شرایطی وجود دارد و چرخه بسیار بزرگ اشتغال را در این صنعت شاهد هستیم باید حمایت از صنعت خودرو ادامه یابد.

وی خاطر نشان کرد : هر چند عدم دخالت دولت در صنعت خودرو خود بزرگترین حمایت است و معتقدم امروز نباید دولت و سیاست مداران در مباحثی همچون صنعت خودرو دخالت کنند بلکه باید صنعت خودرو را همانند حوزه سلامت بدانند آیا می شود  سیاست مداری در ارتباط با مسائل تخصصی پزشکی دخالت نماید ؟ از این رو باید در حوزه صنعت خودرو نیز در همین راستا و جهت حرکت شود.

وی تصریح کرد : امروز بحث تولید ، گزینه های زیادی به آن متصل است و افراد زیادی در این چرخه امرار معاش می کنند بنابراین هر گونه تصمیم غلط  و دخالت بی جا می تواند مشکلات زیادی را برای این  صنعت بوجود بیاورد کما اینکه در سالیان گذشته این شرایط وجود داشته وهمچنان نیز ادامه دارد.

نماینده بیجار در مجلس شورای اسلامی افزود : هر چند در کنار عدم دخالت در صنعت خودرو باید در ارتباط با بحث تعرفه ها واردات نیز همچنان حمایت و کمک های دولت در این بخش وجود داشته باشد تا این بیمار تازه به سلامتی رسیده بتواند روی پای خود ایستاده و رقابت نماید.

بیاتیان اظهار داشت : هر زمان شرایط رقابتی برای صنعت خودرو ایران فراهم گردد و این صنعت بتواند همپای خودروسازان دنیا حرکت نماید  آن زمان می توان در خصوص تعرفه ها و کاهش آن تصمیم گیری نمود.

وی گفت : امروز در هیچ کجای دنیا و در هیچ کشور پیشرفته ای  تعرفه  واردات صفر نیست و همواره به عناوین مختلف از صنعت خودرو داخل حمایت می کنند اگر کشوری مثل آمریکا یکباره میلیاردها به این صنعت کمک می کند به جهت آن است که این صنعت و چرخه اشتغال آن برای آنها از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با اشاره به نرخ کنونی تعرفه واردات خودرو گفت :  رقم کنونی تعرفه واردات در شرایط کنونی رقم معقولی است و هر گونه تصمیم در خصوص کاهش و یا افزایش آن مسلما پس لرزه هایی را به دنبال خواهد داشت از این رو در شرایطی که صنعت خودرو با اجرای  برجام و رفع برخی موانع و مشکلات قرار گرفته و زمینه بهتری برای حرکت آن فراهم شده است با هر نوع تصمیم غیر منطقی شوکی را به آن وارد  نمود چرا که مسلما  این صنعت دچار ضررو زیان خواهد شد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: