جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: جمعه، 21 اسفند 1394     
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تأکید کرد:
آغاز حرکت تهران به سوی «شهر کم کربن»

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهرداری نیوز، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام این که تا می توانیم باید سهم سوخت های فسیلی را در حمل و نقل شهری کاهش داده و انرژی های پاک را جایگزین آنها نماییم، گفت: تهران با بحران آلودگی هوا رو به روست و استفاده از بنزین و گازوییل که می توانیم آنها را انرژی های مخرب بنامیم، در تشدید آلودگی هوا بسیار مؤثر اند.  

مهندس سید جعفر تشکری هاشمی افزود: تهران در مراحل ابتدایی حرکت به سوی «شهر کم کربن» قرار دارد و امیدواریم روزی فرا برسد که تنها از انرژی های پاک و تجدید پذیر در حمل و نقل شهری این کلان شهر استفاده کنیم.

وی با اشاره به این که هدف از جایگزینی انرژی های پاک، به حداقل رساندن آلودگی هوا و گازهای گلخانه ای است، اظهار کرد: البته در این خصوص، شرایط آب و هوایی، موقعیت جغرافیایی و بازار عرضه و تقاضای انرژی و هزینه های تأمین آن نیز مؤثر است.

مهندس تشکری هاشمی با بیان این که تبدیل تهران به «شهر کم کربن»، نیاز به تغییرات اساسی در بخش های مختلف دارد، تصریح کرد: با این وجود، چشم انداز مثبتی را برای شروع این تغییرات و رسیدن به هدف شهری با کمترین کربن، ترسیم کرده ایم.

وی با اشاره به این که ظرفیت و کارآمدی بالقوه انرژی های پاک، این امکان را فراهم می کند که بخش قابل توجهی از نیازمان را از طریق این انرژی ها تأمین کنیم، اظهار کرد: بهره گیری از انرژی های پاک، مصرف سوخت های فسیلی را به میزان قابل توجهی کاهش خواهد داد که این امر، آثار و پیآمدهای اقتصادی مثبتی را در بر خواهد داشت.

مهندس تشکری هاشمی با بیان این که کاهش هزینه های درمانی ناشی از آلودگی هوا، یکی از اثرات پنهان جایگزینی انرژی های پاک است، تصریح کرد: تهران در استفاده از انرژی های پاک در کشور پیشگام است و به این منظور، علاوه بر کاهش مصرف انرژی در ناوگان حمل و نقل شهری، استفاده از انرژی های تجدید پذیر را نیز در ناوگان آغاز کرده ایم.

وی با اشاره به این که در بحث جایگزینی انرژی های پاک، تجارب کشورهای موفق جهان را مد نظر قرار داده ایم تا زودتر به اهداف مورد نظر دست یابیم، اظهار کرد: البته چند کشور آسیایی نیز تجربه موفقی در زمینه استفاده از انرژی های تجدید پذیر داشته اند.

مهندس تشکری هاشمی با بیان این که کشور پیشرفته ای همچون ژاپن تصمیم دارد تا 25 سال دیگر در استان فوکوشیما، تمام انرژی ها از جمله سوخت تمامی وسایل نقلیه را به انرژی های تجدید پذیر تبدیل کند، تصریح کرد: علاوه بر این، کشور در حال توسعه ای همچون اندونزی نیز در نظر دارد تا 10 سال دیگر در جزیره سومبا، خودروهایی که با انرژی های تجدید پذیر کار می کنند را جایگزین همه خودروهایی کند که از سوخت های فسیلی استفاده می نمایند.

وی در پایان با تأکید بر این که قدم اول و البته مهم ترین اقدام برای آغاز این پروژه، پذیرش این موضوع مهم توسط مردم و مسئولان است، خاطرنشان کرد: جایگزینی انرژی های تجدید پذیر، گر چه در کوتاه مدت، پر هزینه به نظر می رسند اما در طولانی مدت، هزینه شخصی افراد و هزینه های جمعی جامعه را به شدت کاهش داده و کیفیت زندگی را به شدت افزایش می دهند. 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: