جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 20 اسفند 1394     
کاهش آمار مرگ و میر در تصادفات جاده ای

به گزارش گروه حوادث ترافیکی شهرداری نیوز،افزایش جریمه ها موجب کاهش آمار مرگ و میر در تصادفات جاده ای شده است.

سردار سرتیپ مهری در آیین آغاز آماده باش نوروزی همیاران پلیس افزود: از سال 84 تا پایان سال 93 شاهد کاهش 10 هزار نفری در مرگ و میرهای تصادفات جاده ای بوده ایم .

وی گفت: در 10 ماه امسال نیز مرگ و میرهای جاده ای450 نفر کاهش داشته است.

رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: خوشبختانه علیرغم افزایش بیش از یک میلیون و 250 هزار خودرو در 11 ماه امسال و صدور گواهینامه جدید برای یک و نیم میلیون نفر باز هم شاهد کاهش آمار تلفات هستیم که نشان می دهد مردم به رعایت قانون توجه ویژه دارند.

افزایش 20 تا صد درصدی جرایم رانندگی

فرمانده پلیس راهور ناجا از افزایش 20 تا صددرصدی جرایم راهنمایی و رانندگی خبر داد.

سردار مهری در آیین آغاز آماده باش نوروزی همیاران پلیس افزود: افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی از 25 اسفند اعمال می شود.

وی گفت: قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی بعد از 40 سال در سال 1389 اصلاح شد که در نهایت در سال 90 به تصویب رسید.

سردار مهری افزود: در مواد قانونی 21 و 22 جرایم راهنمایی و رانندگی پیش بینی شده به پیشنهاد نیروی انتظامی، تایید وزارت دادگستری و وزارت راه و شهرسازی هیئت دولت مبلغ نرخ جرائم را پیشنهاد کند که این اتفاق در سال 92 افتاد و امسال هیئت وزیران تصمیم گرفت نرخ برخی از جرائم را افزایش دهد.

رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: از 171 کد تخلفاتی تقریبا حدود 40 کد برای افزایش نرخ جریمه از سوی دولت تصویب و ابلاغ شد که در یک مرحله دیوان عدالت اداری اشکالاتی را به موضوع تورم وارد دانست.

وی افزود: هیئت وزیران دو روز گذشته پس از بازنگری مجدد، نرخ های جدید را تصویب کرد و بر این اساس نرخ جرایم راهنمایی و رانندگی از 25 اسفند با قیمت های جدید اعمال می شود.

افزایش جریمه های رانندگی بازدارندگی دارند

سردار سرتیپ مهری افزود: افزایش جریمه های رانندگی یکی از عوامل بازدارندگی از تخلفات است اما قانون محرومیت هایی را هم برای رانندگان متخلف پیش بینی کرده است .

وی ادامه داد: در سال 90 افزایش نرخ جریمه ها باعث کاهش تصادفات جاده ای شد و به طور مثال در همین شهر تهران با افتتاح تونل نیایش ، پل صدر و تونل توحید شاهد افزایش تصادفات بودیم .

رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: پس از نصب دوربین های کنترل سرعت و افزایش محرومیت های اجتماعی و همینطور افزایش جرائم راهنمایی و رانندگی شاهد تصادفات کمتری هستیم که نشان می دهد اعمال قانون، بازدارندگی دارد.

سردار مهری افزود: افزایش نرخ جریمه ابزاری برای کنترل رفتار پرخطر رانندگان حادثه ساز در جاده ها و خیابانهاست.

وی با اشاره به کاهش آمار مرگ و میر در تصادفات جاده ای تصریح کرد: امسال در تصادفات کمتر از 6000 تصادف منجر به فوت داشتیم که از این تعداد نیمی از راننده ها مقصر و نیمی دیگر غیر مقصر بودند که نشان دهنده تعداد اندک راننده های متخلف است.

سردار مهری تاکید کرد: در بررسی تصادفات منجر به فوت امسال به این نتیجه می رسیم که آمار  3000 راننده متخلف در مقابل 18 میلیون وسیله نقلیه شخصی و بیش از 10 میلیون موتورسیکلتی که در سطح شهر تردد می کنند بسیار اندک است.

خستگی و خواب آلودگی عامل تصادف در پنج استان

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: خواب آلودگی و خستگی مهمترین علت تصادفات جاده‌ای در پنج استان کشور است.

سردار مهری در مراسم آغاز آماده باش نوروزی همیاران پلیس، افزود: استان‌های اصفهان، خراسان رضوی، سمنان، آذربایجان شرقی و فارس پنج استان پرتصادف در ایام نوروز 94 بودند.

گفت: نزدیک به 40 درصد واژگونی‌ها به علت خستگی و خواب‌آلودگی در این پنج استان اتفاق افتاده است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: