جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 19 اسفند 1394     
باید با جنگل‌خواران برخورد قاطع شود

خبرگزاری فارس: حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان ظهر امروز پس از کاشت یک نهال در محوطه ساختمان هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهارداشت: رسم و یاد مسئله درختکاری و توجه به محیط زیست و فضای سبز در ماه اسفند که ماه درختکاری و هفته درختکاری است بسیار اهمیت دارد.
 
وی با اشاره به اهمیت و توجه به محیط زیست و موضوع درختکاری و اینکه باید کار فرهنگی در زمینه محیط زیست صورت گیرد گفت: نسل نوجوان و جوانمان را باید در این زمینه بیشتر آشنا کنیم.
 
رئیس جمهور تصریح کرد: همه کشور باید در این نهضت بزرگ شرکت کند و مسئله درخت به عنوان نماد و کل مسئله محیط زیست، جنگل‌ها، مراتع، تالاب‌ها، رودخانه‌ها‌ و دریاچه‌ها برای ما اهمیت خاص و ویژه‌ای دارد.
 
روحانی با بیان اینکه درخت مایه حیات جامعه است و حق حیات بر گردن ما دارد اظهارداشت: درخت، میزان کربن را کاهش می دهد، اکسیژن را در اختیار ما قرار می دهد، سایه را بر سر ما پهن می کند، میوه و مواد غذایی را در اختیار جامعه قرار می دهد، از زمین حراست می کند، از خاک حفاظت می کند و رطوبت زمین را نگه می دارد، بنابراین علاوه بر بحث اقتصادی، باید به لحاظ بحث سلامت و محیط زیست، همه ما در این زمینه تلاش کنیم.
 
وی افزود: متاسفانه آمار و ارقام نشان می دهد که در سال‌های گذشته قدم‌های نابجایی در زمینه تخریب محیط زیست و از بین بردن جنگل‌ها برداشته شده است و این وظیفه سنگینی بر روی دستگاه اجرایی، دستگاه قضایی و همه مردم و به ویژه رسانه‌ها می گذارد که این واقعیت را برای مردم توضیح بدهیم و از همه مردم برای حفظ محیط زیست و همه جنگل‌ها و مراتع دعوت کنیم. 
 
رئیس جمهور گفت: این وظیفه ملی قطعی همه ماست بنابراین روز درختکاری و هفته منابع طبیعی باید بهانه ای باشد برای تلاش ما در طول سال برای حراست و حفاظت از این منبع بسیار بزرگ و نعمت خدادادی. 
 
وی افزود: باید با کسانی که سوء استفاده و جنگل خواری می‌کنند برخورد قاطع صورت گیرد و مردم باید نفرت عمومی خود را از کسانی که به منابع طبیعی کشور خیانت می کنند قاطعانه نشان بدهند.
 
یادآور می شود سازمان حفاظت محیط زیست در این مراسم کارت ویژه همیاران طبیعت به رئیس جمهور اهدا کرد.
 
رئیس جمهور به هنگام دریافت این کارت این اقدام را کاری ارزشمند توصیف و خاطرنشان کرد: مردم  باید دولت را در زمینه حفاظت از محیط زیست یاری کنند چرا که دولت به‌تنهایی نمی تواند در این زمینه گامی بردارد.
 
هم اکنون 500 هزار داوطلب عضو همیاران طبیعت در کشور هستند و کارشان مراقبت از حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی در کشور است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: