جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 19 اسفند 1394     
قوت و ضعف «سه ستاره»

خبرگزاری مهر: محمود محمودی تهیه کننده برنامه «ساعت ۲۵» درباره کاندید شدن این برنامه در بخش پرطرفداران برنامه «سه ستاره» گفت: از کسانی که به این برنامه رای دادند سپاسگزارم چراکه «ساعت۲۵» با توجه به زمان پخش نیمه شب و نداشتن تکرار باز هم دیده شد و این مایه مباهات است ولی در جایگذاری این برنامه به نظرم بی سلیقگی شده که آن را در حوزه سرگرمی مورد داوری قرار داده اند.

وی افزود: البته این بی سلیقگی به احسان علیخانی برنمی گردد چون حسن نیت او را خوب می شناسم و می دانم که برای کارش زحمت می کشد و قصد دارد به پیشرفت برنامه های تلویزیونی کمک کند. تقریبا ۴ ماه پیش که با او ملاقات داشتم از ایده «سه ستاره» صحبت کرد و به نظرم طرح جالبی آمد اما متاسفانه برنامه ریزی های سازمان همیشه دقیقه نودی است و همین شتابزدگی باعث می شود ایده ها آنطور که باید درست به اجرا در نیاید.

برنامه‌های تخصصی را تخصصی داوری کنید

این تهیه کننده اظهار کرد: درباره داوری در «سه ستاره» و حضور «ساعت ۲۵» جای گله وجود دارد اول اینکه بین ۳۳ داور منتخب برای قضاوت آثار حتی یک نفر از عالم موسیقی نیست حتی از دوستان مرکز موسیقی سازمان صدا و سیما هم کسی بین داوران حضور ندارد و اگر این چنین بود من مطمئن هستم «دستان» که بسیار خوب عمل کرد و برنامه «نغمه ها» محصول شبکه چهار حتما رای می آوردند.

وی گفت: واقعا جای تعجب است برنامه تخصصی موسیقی «ساعت۲۵» در بخش سرگرمی قرار گرفته و در بخش برنامه های تخصصی جایی ندارد. این برنامه کاملا در خدمت دنیای موسیقی است و به هیچ مساله دیگری جز این نمی پردازد و در این راستا مهمانان و موضوعات کاملا مرتبط با موسیقی را مطرح می کند.

تهیه کننده «ساعت ۲۵» گفت: طبق آماری که اعلام شد در بخش برنامه های تخصصی، «سمت خدا» با ۱۱هزار رای و «از لاک جیغ تا خدا» با ۶ هزار رای رتبه های اول و دوم را دارند. «ساعت۲۵» با کسب ۷هزار رای اگر در گروه خود جای می گرفت قطعا هم درست تر و در جای خودش دیده می شد هم از شرایط بهتری در رتبه بندی برخوردار بود.

وی ادامه داد: نقد دیگری که به این برنامه درباره «ساعت۲۵» وارد است اینکه تیتراژ این برنامه بین کاندیدها جایی نداشت. به نظر من در این مورد هم سهل انگاری شده است. برنامه تخصصی موسیقی که کارش نقد موسیقی است و برای بخش های مختلف تیتراژش از بهترین های صدا، ترانه تنظیم و ... بهره می گیرد و طبق نظر مردم و صاحب نظران موسیقی قابل توجهی دارد عجیب است که تیتراژش بین کاندیدها نیست.

جای دوبله و گویندگی خالی است


محمودی درباره ضرورت تولید «سه ستاره» گفت: تولید برنامه ای از جنس «سه ستاره» برای تلویزیون لازم بود و باید زودتر از این ها به آن توجه می شد. این برنامه برای همه دست اندرکاران تولید ایجاد انگیزه می کند که علاوه بر توجه به کیفیت برنامه سازی در بخش های جانبی چون دکور، لباس و ... هم دقیق تر باشند. برنامه سازان گاهی به نام مردم هر کار که بخواهند می کنند و پیامک هایی که برایشان ارسال می شود پارامتر جذب مخاطب می دانند اما این برنامه رای واقعی مردم را نشان می دهد.

وی با اشاره به اینکه به عنوان تجربه اولیه «سه ستاره» در مجموع خوب ظاهر شده است، بیان کرد: این قبیل آثار به برنامه سازان کمک می کند سلیقه شان را به مطالبات مردم نزدیک تر کنند تا بینندگان بیشتری داشته باشند. امیدوارم در سال های آتی باز هم شاهد چنین آثاری باشیم. ضمن اینکه این بار هم دوبله مظلوم واقع شد و در «سه ستاره» هم جایی برایش در نظر نگرفتند. همچنین گوینده های رادیو که واقعا افراد قابل قبولی در این حوزه هستند که به نظرم لازم است چنین موقعیت هایی بهانه شود تا از آنها بیشتر یاد کنیم.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: