جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 19 اسفند 1394     
رفع انواع سردردهای مزمن عصرانه

آنا: یک متخصص مغز و اعصاب با بیان اینکه سردرد تنشی در زنان شایع‌تر از مردان است، عنوان کرد: این نوع از سردرد عصرها و پس از پایان کارهای روزمره تشدید می‌یابد اما موجب ناتوانی فرد در انجام کارهای روزمره نمی‌شود.

دکتر سعید قزوینیان درباره سردرد‌های تنشی و علائم آن، گفت: سردرد تنشی بعد از میگرن شایع‌ترین نوع سردرد است که عوامل عصبی، روحی، افسردگی و اضطراب موجب تشدید آن می‌شود.

این متخصص مغز و اعصاب، با بیان اینکه سردرد‌های تنشی در زنان شایع‌تر از مردان است، یادآور شد: سردردهای تنشی در سنین 20 تا 30 سالگی شیوع می‌یابد. سردردهای میگرنی برخلاف میگرن موجب گریز از نور، تهوع، استفراغ و ناتوانی در انجام کارهای رومزه نمی‌شود.

وی افزود: سردردهای تنشی عصرها و پس از پایان کارهای روزمره تشدید می‌یابد به گونه‌ای که فرد احساس سنگینی در سر می‌کند، اما می‌تواند به کارهای خود ادامه دهد.

این عضو انجمن علوم اعصاب ایران، یادآور شد: به افراد مبتلا به سردرد تنشی توصیه می‌شود از استرس و اضطراب به شدت خودداری کنند.

قزوینیان افزود: این نوع از سردردها که عمدتا به صورت دو طرفه بروز می‌یابد، نگران کننده نیست و با درمان‌های دارویی بهبود می‌یابد اما برخی از بیماران در کنار درمان‌های رایج نیاز به روان درمانی نیز دارند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: