جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 18 اسفند 1394     
جريمه براي جلوگيري از تکرار تخلف رانندگي است

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز،جانشين فرمانده ناجا با بيان اينکه هدف از جريمه، درآمدزايي براي خزانه نيست، گفت :جريمه براي بازدارندگي است و براي جلوگيري از تکرار تخلف و جرم است.

سردار اسکندر مومني در يازدهمين همايش سراسري رؤسا و مديران پليس راهور ناجا به کاهش تعداد کشته‌ها از 28 هزار نفر به 16 هزار نفر اشاره کرد و اظهار داشت: زماني که تعداد خودرو کمتر از 7 ميليون بود، 28 هزار کشته داشتيم و امروز که تعداد خودروها از 17 ميليون گذشته تعداد کشته‌ها به 16هزار نفر رسيده که اين مسئله نشان از همت و اقدام جهادي  پرسنل پليس راه است.

جانشين فرمانده ناجا افزود: امسال شاهد کاهش سه درصدي کشته‌هاي سوانح يعني حدود 450 نفر هستيم که اين افراد به نسبت عدد مطلق است در حالي که حجم سفر و حجم خودروها افزايش داشته است.

وي ادامه داد: ناجا در سال 95 بر همت خود افزوده و برنامه‌ريزي‌هاي جديدي در حوزه راهنمايي و رانندگي دارد.

سردار مومني به حوزه خودرو پرداخت و بيان کرد : بعيد است در سال 95 اتفاق خاصي در اين حوزه رخ دهد پس بايد بر اقدامات دروني و مسئول‌سازي شهروندان تکيه کنيم.

اين مقام ارشد نيروي انتظامي، گفت: کشور ما از نظر دانش انساني قوي است اما در حوزه خودرو، موضوع ساختاري مطرح است چرا که آنچه ايمني را ارتقا مي‌دهد رقابت، نظارت در کنار حمايت است.

سردار مومني به انتقاد در اين زمينه پرداخت و گفت: از نظارت و رقابت خبري نيست و حتي قوانين توسط خودروسازان تغيير مي‌کند و هيچ افق روشني وجود ندارد.

وي تاکيد کرد: دادن وام هيچ مشکلي را حل نمي‌کند؛ مشکل اصلي نبود کيفيت ايمني است که ناشي از عدم رقابت و نظارت است و اگر ارتقا به وجود نيايد کيفيت ايمني نيز نخواهد بود.

جانشين فرمانده ناجا با اشاره به حوزه قوانين و مقررات، مطرح کرد : بعيد است در اين حوزه اتفاقي رخ دهد و با ابطالي که صورت گرفت از مجلس و رياست مجلس مي‌خواهم اقدامات شايسته‌اي در تصويب قوانين راهوار انجام دهند.

وي افزود: بعد از 40 سال و 4 دهه يعني از سال 51 که قانون تغيير نکرده بود در سال 90 قانون تغيير کرد اما به دليل نگاه‌هاي متفاوتي که وجود دارد و مشکلاتي که در تغيير قوانين است، خواهشم اين است که در قانون راهور چيزي را به آئين‌نامه و بخشنامه واگذار نکنند.

اين مقام ارشد ناجا، گفت:‌ خواهشمنديم هر چيزي که لازم است به صورت قانون تصويب کنند تا جايي براي تفسير باقي نماند.

سردار مومني، جريمه کردن را از سخت‌ترين کارها دانست و تصريح کرد: هميشه جريمه کردن هدف نبوده اما به دليل اينکه شايد بتوان جان فردي را نجات داد براي جلوگيري از تصادفات جريمه اعمال مي‌شود.

وي گفت: هدف جريمه، درآمدزايي براي خزانه نيست  جريمه براي بازدارندگي است مثل ديه؛ براي جلوگيري از تکرار تخلف و جرم است.

جانشين فرمانده ناجا در صحبت‌هاي خود بار ديگر از رئيس مجلس و نمايندگان مجلس درخواست کرد که هر آنچه قرار است تصويب شود به قانون، مقررات و آئين‌نامه موکول نکرده و در متن قانون تصويب کنند تا دچار تفسيرهاي مختلف نشوند.

سردار مومني به آماده باش 500 هزار نفر از پرسنل ناجا و دستگاه‌هاي امدادي اشاره و تصريح کرد: نوروز پرحجم‌ترين و بزرگترين عمليات ترافيکي سال رخ مي‌دهد؛ در اين زمينه سه نکته به عنوان راهکار، دستور و تدبير سازماني انديشيده شده است.

وي، حضور گسترده و پيشگيرانه همه عوامل به صورت محسوس و نامحسوس در جاده‌ها، کنترل دقيق و برخورد جدي با تخلفات حادثه‌ساز، برخورد مناسب با مردم و همچنين استفاده مناسب از ظرفيت رسانه‌ها براي اطلاع‌رساني به مردم را از جمله اين تدابير سازماني عنوان کرد.

جانشين فرمانده ناجا به اختصاص 30 فروند بالگرد و پرنده‌هاي فوق سبک در طرح نوروزی اشاره و خاطرنشان کرد: در نوروز  بيشترين حوادث رانندگي به دنبال واژگوني خودروها رخ مي‌دهد که به دليل خواب‌آلودگي و عدم توجه به جلو است بنابراين بايد با اطلاع‌رساني گسترده آن را به مسافران گوشزد کرد.

گفتني است، در ابتداي اين مراسم سردار " مهري " با ارائه گزارشي از روند برگزاري اولين روز همايش سالانه از حضور سردار " مومني " جانشين فرمانده ناجا در دومين روز از همايش سالانه راهور تقدير کرد .

همچنين در اين مراسم از برخي مديران و بازنشستگان راهور تجليل شد .

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: