جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 18 اسفند 1394     
فعال بودن پارک ترافیک شرق پایتخت در ایام نوروز

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز،معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از عملکرد پارک آموزش ترافیک شهرداری منطقه 8 ابراز رضایت کرد.

سید محمد مهدی میرزایی در بازدید از پارک آموزش ترافیک شهرداری منطقه با اشاره به تحولات چشمگیر در فضای این پارک و نحوه آموزش به کودکان گفت:پارک ترافیک شهرداری منطقه 8 نسبت به گذشته متحول شده است و انتظار می رود با زیر ساخت های ایجاد شده در این مجموعه، زمینه برای افزایش برنامه های آموزشی به کودکان در حوزه ترافیک بیش از گذشته فراهم شود.

وی اضافه کرد: پارک های آموزش ترافیک با هدف معرفی الگوهای درست رانندگی و آموزش آن به کودکان در تهران راه اندازی شده است و در آن المان های ترافیکی در ابعاد کوچک و با بهترین کیفیت ساخته شده است تا کودکان در حین آموزش به شهر و قوانین شهری نیز اشنا شوند.

میرزایی با بیان اینکه ایمنی کودکان در پارک ترافیک مورد توجه مسئولان بوده است اظهار داشت: کف پوش های مناسب برای ایمنی بچه ها در پارک ترافیک منطقه 8 استفاده شده تا در صورت زمین خوردن کودکان، آسیبی به آنان وارد نشود.

معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به ویژگی های منحصربه فرد پارک ترافیک منطقه اشاره کرد و گفت: استفاده از نمایش های عروسکی و نیز موسیقی برای انتقال رفتارهای درست ترافیکی به کودکان و نیز استفاده از نقاشی های جدید و منطبق با سلیقه کودکان در اجرای برنامه های آموزشی از ویژگی های پارک ترافیک منطقه 8 است.

امکان افزایش ساعت کاری پارک ترافیک منطقه

میرزایی با بیان اینکه پارک ترافیک شهرداری در دو بخش به مراجعان خود خدمات آموزشی ارائه می کند توضیح داد:از نظر زمانی فعالیت های پارک ترافیک به دو بخش تحصیلی و غیر تحصیلی تقسیم شده است که در بخش تحصیلی خردسیالان در مهد های کودک و دانش آموزان با هماهنگی قبلی می توانند با حضور در این پارک از خدمات آموزشی آن استفاده کنند.

وی ادامه داد: در ساعت های غیر تحصیلی نیز امکان ارائه خدمات آموزشی در قالب افزایش ساعت کار پارک ترافیک وجود دارد که انجام آن بر عهده معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 8 است.

معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به نزدیک شدن زمان تعطیلات نوروزی و افزایش فراغت مردم در این ایام از فعال بودن پارک های ترافیک شهرداری تهران و منطقه 8 خبر داد و گفت: در ایام نوروز تمام پارک های ترافیک شهرداری به غیر از روزهای تعطیل رسمی فعال خواهند بود و این آمادگی را دارند که علاوه بر آموزش به کودکان تهرانی، هموطنانی که از استان های دیگر به تهران آمده اند را به صورت رایگان آموزش دهد.

اجرای ایده های پارک ترافیک منطقه در مناطق دیگر

این مقام مسئول در سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به ایده های جدید اجرا شده در منطقه 8 از برنامه ریزی برای تسریع این ایده ها و اجرای آن در مناطق دیگر خبر داد و افزود: اجرای موزیکال برنامه های آموزشی، استفاده از فناوری های جدید در آموزش رفتارهای درست ترافیکی از مسایلی است که اجرای آن در پارک ترافیک منطقه 8 توانسته است تاثیر مثبتی بر کودکانی که در این پارک آموزش دیده اند داشته باشد.

وی تاکید کرد: آموزش هایی که در این حوزه به کودکان داده می شود باید غیر مستقیم و غیر درسی باشد تا بتواند اثرگذاری لازم را روی کودکان داشته باشد و به این دلیل ایده ای که در منطقه 8 در حال اجراست می تواند در مناطق دیگر نسز مورد استفاده قرار گیرد.

میرزایی با بیان اینکه همراه کردن والدین با کودکان در برنامه های آموزشی می تواند اثر گذاری آموزش های ارائه شده به کودکان را دو چندان کند خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم بخشی از آموزش هایی که در پارک های ترافیک ارائه می شود والدین کودکان را درگیر کند تا رفتارهای ترافیکی درست بیشتر از قبل در جامعه نهادینه شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: