جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 17 اسفند 1394     
سال 94 را باید با نگاه بازیابی صنعت خودرو ارزیابی کرد

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز،عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : چنانچه مشکلات و موانعی که امسال بر فضای تولید و صنعت کشور حاکم بود ، وجود نداشت شاید سال 94 یکی از بهترین سالهای صنعت خودرو می گردید.

سید محمد بیاتیان در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز با اشاره به اینکه سالهای 93 و 94 را باید با نگاه بازیابی صنعت خودرو ارزیابی نمود ، افزود : سال 94  همانند سال 93 تاثیرات زیادی در افزایش کارکرد مجموعه های صنعتی و تولیدی داشت در راستای بهبود صنعت خودرو خوشبختانه  دو شرکت ایران خودرو و سایپا به عنوان دو خودروساز بزرگ  کشور توفیقات خوبی را کسب کردند چنانچه با ترسیم نمودار رشد این دو خودرساز باید گفت که روند قابل قبولی در سال جاری در این صنعت جریان داشته است.

وی افزود : هر چند صنعت خودرو در سال جاری با مشکلاتی مواجه بود اما با این وجود روند صنعت خودرو در سال 94 ، جریان قابل قبولی بوده است خصوصا با اتفاقاتی که در بحث برجام و توافقات صورت پذیرفته و استارت همکاری های مشترکی که بین ایران و کشورهای دارای این صنعت زده شد و امیدواری هایی که ایجاد گردید.

وی تصریح کرد :  امید است زیربناهایی که در سال 94 برای صنعت خودرو بوجود آمده در سالهای آتی بتواند زمینه ارتقاء و رونق بیش از پیش صنعت خودرو ایران را فراهم نماید.

نماینده بیجار در خانه ملت اظهار داشت :  البته در حوزه صنعت خودرو ضمن اینکه باید شرکای خارجی را انتخاب و از توان آنها استفاده کرد بلکه در کنار آن باید نگاه ها در حوزه پژوهش و نوآوری و در بخش تولید داخل به سمت کشورهای پیشرفته در این صنعت باشد و نگاه ما همان دیدگاهی باشد که شرکتهای بزرگ نسبت به ارتقاء صنعت خودرو خود دارند  تا در کنار این نگاه و همکاری های مشترک بتوان محصولات ملی را تولید و عرضه نمود.

بیاتیان افزود : در صورتی که در آینده  این روابط و مناسبات  میان خودروسازان داخلی و خارجی ادامه یافته و در یک شرایط  برابر بتوانیم با آنها مذاکره نموده و امتیازات بیشتری را دریافت نماییم مطمئنا موجب رونق بیشتر صنعت خودرو که امروز جزء دو ، سه صنعت  برتر کشور است ، خواهد شد.

وی اظهار داشت : امروز فعال سازی زیر مجموعه های صنعت خودرو و قطعه سازی از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که نیروی انسانی و دانش فنی آن در کشور وجود دارد اما به لحاظ سرمایه ریالی و مباحث بانکی دولت باید تمهیداتی بیندیشد که صنایع خودروسازی از مشکلات فعلی رهایی یابند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: