جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 6 مرداد 1393     
نوسازی تاکسی‌های فرسوده پایتخت به کندی پیش می‌رود

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز،مدیر نوسازی ناوگان تاکسی رانی شهر تهران گفت:‌روزانه 150تاکسیران در سایت نوسازی برای خودروی خود ثبت نام می‌کنند ولی خروجی کار متناسب با میزان استقبال و ثبت نام تاکسیران‌ها نیست.

  عیسی محمد‌پور مدیر نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهر تهران گفت:‌ روزانه 150نفر برای تعویض تاکسی فرسوده خود ثبت نام می‌کنند ولی متأسفانه به دلیل مشکلاتی مانند افزایش قیمت خودروی مد نظر برای نوسازی ناکسی‌ها روند تعویض خودروهای فرسوده کند است.

وی درباره جزئیات وضعیت ثبت نام تاکسی‌های فرسوده برای دریافت خودرو‌های جدید افزود: در حال حاضر حدود 17هزار تاکسی در تهران وجود دارد که عمرشان بیش از 10 سال است، بر این اساس توافقی که بین ستاد مدیریت بحران حمل و نقل سوخت و سازمان تاکسیرانی صورت گرفته مصوب شده 15هزار خودرو نوسازی شود.

وی در ادامه بیان داشت: تاکنون 5هزار نفر اطلاعات خود را جهت ثبت نام وارد سایت جدید ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کرده‌اند که از این تعداد 4هزار و 147نفر برای دریافت تسهیلات به بانک عامل معرفی شده‌اند. این در حالی  است که 470 نفر از افراد مذکور طالب خرید نقدی خودروهای جدید هستند.

مدیر نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به این که تعویض تاکسی‌ها 20میلیون تومان وام با سود 15 درصد ارائه می‌شود تصریح کرد: شرکت ایران خودرو کد رهگیری یک هزار و 524 تاکسی را که می‌توانند پیش فاکتور دریافت کنند معرفی کرده که از این تعداد فوق یک هزار و 224 پیش فاکتور به تاکسیران‌ها  ارائه شده است. از این تعداد نیز یک هزار و 180نفر به حساب ایران خودرو پول واریز کرده‌اند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد:‌افزایش مالیات به ارزشی افزوده از 6 به 8 و افزایش نرخ بیمه شخص ثالث از عوامل کند شدن روند نوسازی بوده، مشکل بعدی نیز فرمول شورای رقابت  است که باعث شد قیمت از 3 تا 6.5 درصد افزایش یابد. این در حالی است که مجلس و  دولت نیز با این امر مخالف هستند.

عیسی محمدپور در ادامه افزود: از اواخر اردیبهشت سال  جاری تاکنون 828 نفر از افرادی که به حساب ایران خودرو پول واریز کرده‌اند خودروهای جدید را تحویل گرفته‌اند اما روند نوسازی ناوگان کند است و از نظر ما قابل قبول نیست.

وی بیان داشت: در  حال حاضر شرکت ایران خودرو پیش فاکتورهای جدید را اعمال کرده و بر این  اساس سمندEF7نسبت به رقم قبلی که 27میلیون و 800هزار تومان بوده یک میلیون و 615هزار تومان افزایش یافته که شدیدا با آن مخالف هستیم و تاکسیران‌ ها نیز به  این مسئله معترض هستند.

مدیر نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهر تهران با بیان این که از مقامات کشوری می‌‌خواهیم نسبت به این ناوگان که جز حمل و نقل عمومی محسوب می‌شود مساعدت کنند، افزود:‌متأسفانه در روند اسقاط خودرو نیز مراحل به کندی انجام می‌شود، زیرا از گذشته طرح نوسازی خودرو به صورت کلید به کلید بوده  است و با روند قطعی یک تاکسیران حداقل 20روز بدون خودرو می‌ماند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: