جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 15 اسفند 1394     
افزایش ساعات حضور دبیرستانی‌ها در مدرسه

خبرگزاری ایسنا: مهدی نوید ادهم با اشاره به اینکه سال دهم اولین پایه از دوره دوم متوسطه است و طی چند جلسه اخیر شورای عالی آموزش و پرورش جدول و عناوین دروس را تصویب کرده‌ایم افزود: ایجاد این تغییرات اقتضائات خود را دارد و برای تولید محتوا و ساماندهی نیروی انسانی در میدان اجرا در حال کار هستیم.

وی افزود: امیدواریم با تلاش شبانه روزی در سازمان پژوهش کتب درسی به موقع آماده و ابتدای مهرماه به دست دانش آموزان برسند. برنامه‌های جدید دوره دوم متوسطه در سابقه آموزش و پرورش وجود نداشت و افزایش ساعت حضور دانش آموزان شاخه نظری مقطع متوسطه دوم در مدرسه به 35 ساعت در شاخه نظری را خواهیم داشت. نوید ادهم افزود: دروس هنر، انسان و محیط زیست، مدیریت خانواده و سبک زندگی، تفکر و سواد رسانه‌ای و بهداشت خانواده دروس جدیدی هستند که برای اولین بار به متوسطه دوم اضافه شده‌اند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه پس از بررسی و اتمام جدول برنامه درسی متوسطه دوم و همچنین آیین نامه هدایت تحصیلی وارد بررسی و تصویب زیرنظام های سندتحول بنیادین خواهیم شد گفت: پنج زیرنظام باقی مانده است که به ترتیب بررسی خواهند شد. زیرنظام‌های فضا و تجهیزات، مدیریت راهبری، پژوهش و ارزشیابی، منابع انسانی و منابع مالی از این جمله‌اند.

وی ادامه داد: در این میان یکی از موارد اساسی ساماندهی نیروی انسانی مبتنی بر احکام سند تحول است که در جلسات آتی شورای عالی دنبال خواهد شد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: