جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 13 اسفند 1394     
نیروی انسانی در موضوع ترافیک بسیار قابل توجه و نیازمند مدیریت است

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز،دبیر پانزدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک در اختتامیه مراسم در روز چهارشنبه 12 اسفند ماه، گفت: بحث حمل و نقل و ترافیک یک پیوستگی مکانی و زمانی، منطقه محتوایی دارد که این پیوستگی و هماهنگی باید در بین آن باشد و به نحو مطلوبی مدیریت گردد.

محمود صفارزاده  تصریح کرد:  بحث نیروی انسانی در موضوع ترافیک بسیار قابل توجه بوده  و نیازمند مدیریت و تطابق و برنامه ریزی و هماهنگی دارد. قابل ذکر است که متخصصان و مهندسین حمل و نقل و ترافیک در سال های گذشته پرورش یافته و حدود 7 هزارو 530 مقاله را ارائه داده اند.

وی در رادامه اظهار داشت: تاخییر در پروژه های عمرانی و زیرساخت های حمل و نقل مشکل زا خواهد بود که البته این امر نیازمند مطالعه و همفکری دارد و حتی تعجیل در این امور نیز ضررهای زیادی دارد.

صفارزاده با اشاره به مؤلفه های ترافیکی، بیان کرد: این مؤلفه ها تفکیک ناپذیرهستند. قابل حذف نیستند و همچنین نمی توانند در جای دیگری قرار بگیرند.

در ادامه مراسم وزیر بهداشت و سلامت کشور در خصوص برگزاری کنفرانس بین المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک، اظهار داشت: موضوع ترافیک مهمترین معذل جامعه شهری است و همچنین آسیب های اجتماعی نیز در کنار این مشکل وجود دارد.

دکتر هاشمی اذعان داشت: بحث ترافیک با سلامت ارتباط تنگاتنگی دارد و آنچه که مهم است موضوع ترافیک و ایمنی می باشد که در ایران به یک فاجعه تبدیل شده و این تنها به علت بی توجهی در جهت توانمد سازی مردم، رفتارآنها و همچنین  دانش در بحث صنعت است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: نتایج نشان می دهد که علت 75درصد مرگ و میر در ایران بیماری غیرواگیر است و اگر آسیب های جاده ای را به پان اضافه نماییم این میزان به حدود 90درصد خواهد رسید و این موضوع تاسف بار  است و البته این مرگ و میرها قابل پیش گیری است.

هاشمی تصریح کرد: آمار افسردگی، مشکل فقر و گرفتاری بی ارتباط با این موضوع نیست. امیدواریم که برگزاری این جلسات و همایش ها بتواند به سیاست گذاران و قانون گذاران کمک نماید تا در این خصوص چاره ای بیندیشند.

وی در ادامه افزود: مسائلی نظیر تصادفات جاده ای، ترافیک و آلودگی هوا موضوعاتی نیست که با گذر زمان قابل حل باشد و این امر نشان دهنده ناکارآمدی است.

هاشمی در پایان گفت: توجه  در حقوق شهروندی، رفتار مردم و همچنین وسایل نقلیه موضوع مهمی است که باید صورت پذیرد تا شرایط نسبت به گذشته بهتر شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: