جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 2 بهمن 1392     
کاهش ۱۵ دلاری قیمت طلا طی دو روز

تسنیم: قیمت جهانی طلا که روز گذشته ۱۲ دلار کاهش یافته بود در معاملات امروز چهارشنبه نیز ۳ دلار کاهش یافت و به ۱۲۳۹ دلار در هر اونس رسید.

پس از کاهش ناگهانی قیمت طلا به دلیل نگرانی از تعدیل بیشتر اقدامات محرک پولی آمریکا و بهبود چشم انداز اقتصاد جهانی در روز گذشته، قیمت طلا در معاملات امروز نیز روندی نزولی را طی کرد.

همزمان با ترمیم اقتصاد بین المللی که ناشی از ترمیم اقتصاد آمریکا است، سرمایه گذاران دیگر تمایلی به سرمایه گذاری جدید در بازار طلا ندارند و همین مسئله موجب بالا رفتن شاخص ها در بازار بورس و لطمه دیدن جذابیت بازار فلز زرد شده است.

قیمت طلا سال 2014 را با افزایش شروع کرد، اما نگرانی ها از تعدیل سیاست پولی آمریکا که سال گذشته نیز بر قیمت ها سایه افکنده بود، در حال افزایش یافتن است.

نشست بعدی سیاستگذاری فدرال رزرو در روزهای 28 و 29 ژانویه برگزار خواهد شد. تحلیلگران معتقدند در این نشست فدرال رزرو دومین تعدیل سیاست خرید اوراق قرضه خود را اعلام خواهد کرد.

ادوارد میر، تحلیلگر بازار طلا در این باره به رویترز گفت: «ما فکر می کنیم نوسانات در بازار هفته آینده به طور محسوس و در آستانه نشست فدرال رزرو افزایش خواهد یافت.»

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا پس از کاهش 12 دلاری در روز سه شنبه، که بیشترین کاهش یک روزه در طی امسال بود، امروز نیز با 3 دلار کاهش به 1239 دلار رسید.

عامل دیگر کاهش قیمت طلا، گزارش صندوق  بین المللی پول بود که پیش بینی رشد اقتصاد جهانی را برای اولین بار در حدود دو سال گذشته افزایش داد.

تجار گفتند، با توجه به کاهش خرید فیزیکی طلا در چین، قیمت ها ممکن است بیش از این نیز کاهش یابد.

فاصله قیمت طلا در چین با قیمت های جهانی نسبت به جلسه قبل کاهش یافت و از 13 دلار به 12 دلار رسید. این فاصله قیمت در اوایل امسال و همزمان با رشد تقاضا به دلیل جشن های سال نوی چینی افزایش یافته بود.

 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: