جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 13 اسفند 1394     
ضرورت مصرف برخی چربی های مفید

دکتر سلام: شواهد به وضوح نشان می‌دهد که مصرف غذاهای غنی از چربی‌های سالم مانند آجیل، روغن‌های گیاهی، و ماهی، اثرات محافظتی در برابر بسیاری از بیماری‌ها به ویژه بیماری‌های قلبی عروقی دارد.

در اینجا خوراکی‌هایی که حاوی بیشترین میزان چربی‌های غیر اشباع و مفید هستند، و باید روزانه مصرف شوند، معرفی شده است:

روغن زیتون: اصلی‌ترین چربی سالم است و پژوهش‌های بلند مدت نشان می‌دهد که مصرف مداوم آن منجر به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، سرطان و دیابت می‌شود. اجزای مختلف روغن زیتون شامل اسید اولئیک و secoiridoids منجر به کند شدن روند پیری می‌شود. تحقیقات همچنین نشان می‌دهد سبزیجات سرخ شده توسط روغن زیتون حاوی میزان آنتی اکسیدان بیشتری هستند.

ماهی: همیشه از نسل‌های مختلف شنیده‌ایم که ماهی غذای مغز است و آنهم به خاطر وجود اسیدهای چرب امگا 3 در این ماده غذایی. مغز برای سالم ماندن نیاز به مصرف این چربی‌ها دارد. دستورالعمل‌های جدید غذایی توصیه به مصرف 8 اونس در هفته اسیدهای چرب امگا 3 می‌کند و آن هم برای مبارزه با التهاب و بیماری‌های مزمن.

آووکادو: منجر به کاهش التهاب و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی می‌شود. محققان مکزیکی در سال 2014 اعلام کردند که مصرف منظم آووکادو علائم سندرم متابولیک را کاهش داده، قند خون را کنترل می‌کند و منجر به کاهش سطح کلسترول تام و تری گلیسیرید می‌شود.

تخم مرغ: تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف صبح هنگام تخم مرغ می‌تواند احساس سیری را افزایش داده و در برابر مصرف شیرینی مقاومت ایجاد می‌کند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: