جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 12 اسفند 1394     
از جمله رویکردهای پانزدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک تغییر در رفتارهای ترافیکی و مبادله دانش و تجارب است

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهرداری نیوز، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران  طی  برگزاری پانزدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک گفت: با روند فعلی توسعه در جوامع شهری و پیچیده تر شدن فعالیت ها و به تبع آن افزایش جا به جایی ها، حضور اندیشمندان و متخصصان حمل و نقل در عرصه هم اندیشی در رفع چالش های کنونی، بیش از پیش احساس می شود.

مهندس سید جعفر تشکری هاشمی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز با اشاره به اینکه مدیریت شهری در حوزه های مختلف به ویژه حوزه حمل و نقل و ترافیک، مبنای تصمیم سازی ها و  تصمیم گیری های خود را مطالعات پژوهش محور قرار داده است اظهار داشت: در این راستا تلاش خواهیم کرد تا با تکیه بر حمایت علمی محققان و پژوهشگران در جهت ارتقای سطح زندگی شهروندان و ترویج حمل و نقل انسان محور حرکت نماییم.

وی افزود: برگزاری این کنفرانس  فرصت مناسبی برای حضور استادان، پژوهشگران و متخصصان ،دانشجویان، کارشناسان و مسئولان اجرایی فراهم کرده است ضمن اینکه حضور اساتید داخلی و اندیشمندان بین المللی از جایگاه علمی و سطح کیفی بالایی برخوردار است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به حضور اساتيد برجسته دانشگاهي 4 قاره در ايران  خاطرنشان کرد: هم اکنون ترافیک به عنوان یک علم است كه موضوعات متعددی از جمله عمران و محيط زيست نیز در کنار آن مطرح شده است.

مهندس تشکری هاشمی با اشاره به اهداف برگزاری این کنفرانس گفت: در حال حاضر این کنفرانس بر توليد علم و استفاده از كاربست‏های اجرايي هدف گذاري شده است، همچنین بسياری از تحولات ترافيكی و مهندسي حمل ونقل كه در تهران مشاهده می شود نتايج دستاوردهای كنفرانس‏های گذشته است.

وی با  تاکید بر حمل ونقل پاک به عنوان یک  رويكرد جديد در پايتخت تصریح کرد: تغيير در رفتارهای ترافيکی و ارتقای زير‌ساخت‏های ترافيک در شهر كه نتايج مبادله دانش و تجارب در اين كنفرانس بوده است .

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری، 9 جلسه  هیات علمی کنفرانس با حضور 50 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه های سراسر کشور برگزار شد، گفت: از مجموع یک هزار و 209 مقاله علمی دریافت شده، 157 مقاله از طریق سخنرانی و 215 مقاله نیز در قالب پوستر، ارائه خواهند شد.

وی با تأکید بر این که اساتید برجسته بین المللی از کشورهای فرانسه، پرتغال، انگلستان، ژاپن، نیوزلند، اسپانیا، دانمارک، آمریکا و آلمان در این کنفرانس حضور دارند، اضافه کرد: علاوه بر این، مقالات علمی از کشورهایی نظیر استرالیا، آمریکا، پرتغال، اتریش، ایتالیا، انگلستان، ترکیه، مالزی، هند و پاکستان نیز به این کنفرانس ارائه شده است.

تشکری هاشمی با اشاره به ارائه محصولات، دست آوردها و ایده های نو در حوزه حمل و نقل و ترافیک یکی از بخش های کنفرانس مهندسی ترافیک است اظهار داشت: همچنین 33 نشست کارشناسی جهت ارائه مقالات برگزیده، 19 کارگاه علمی و دو میزگرد تخصصی در قالب این کنفرانس برگزار می شود.

وی با اشاره به حامیان داخلی این کنفرانس اذعان داشت:  در حال حاضر دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه تهران، دانشگاه علم و صنعت ایران و دانشگاه تربیت مدرس ، دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه گیلان و دانشگاه آزاد اسلامی از دیگر حامیان علمی کنفرانس مذکور به شمار می آیند.

وی در پایان با اشاره به اینکه پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی، سازمان حفاظت محیط زیست و جامعه مهندسین حمل و نقل ایران را از جمله حامیان علمی این کنفرانس بر شمرد و گفت: همنچنین انجمن مهندسی حمل و نقل ایران، انجمن مهندسی حمل و نقل ریلی ایران و جمعیت طرفداران ایمنی راه ها، حامیان دیگر کنفرانس محسوب می شوند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: