جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 12 اسفند 1394     
آغاز فعالیت VOD با ۱۰۰ فیلم

خبرگزاری مهر: مصطفی ابطحی مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری با اشاره به ارائه ۱۰۰ فیلم سینمایی در شبکه VOD تا پایان سال جاری گفت: با رونمایی از سامانه نمایش درخواستی (سند) یا همان VOD ان‌شاءلله شاهد اتفاقات مهم و خوبی برای سینمای ملی خواهیم بود و خوشبختانه با کوشش هایی که در ماه های اخیر در موسسه رسانه های تصویری صورت گرفت، چرخه ارزش افزوده VOD ساماندهی شد.

وی ادامه داد: در چرخه ارزش افزوده VOD نقش اصلی به تجمیع‌کنندگان داده شده است. از میان متقاضیان تجمیع کنندگی با برخی از درخواست کنندگان که واجد شرایط کیفی و فنی لازم برای حضور در چرخه VOD بودند مذاکره شد و امروز چهارشنبه ۱۲ اسفند ماه نسبت به ارائه موافقت اصولی به این تجمیع کنندگان اقدام می شود.

مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری به عنوان متولی امر VOD تاکید کرد: هم زمان با صدور موافقت اصولی، در گام اول ۱۰۰ فیلم در هارد تجمیع کنندگان قرار می گیرد و تجمیع کنندگان می توانند با قراردادن این فیلم ها روی سرورهای خود فرصتی را فراهم آورند که کاربرها بتوانند با نصب اپلیکیشن روی تبلت، موبایل و کامپیوتر، ست‌آپ باکس فیلم های سینمای ایرانی را تماشا کنند. البته موسسه رسانه های تصویری به صورت مداوم نسبت به شارژ این تجمیع کنندگان اقدام می کند و فیلم های خود را به آنها ارائه می دهد.

فراخواندن همه نهادهای مرتبط در عرصه سینما


وی بیان کرد: همچنین موسسه رسانه های تصویری با دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از دیگر موسسات سینمایی از جمله بنیاد سینمایی فارابی، مرکز گسترش سینمای مستند و انجمن سینمای جوان به منظور انعقاد قرارداد برای نمایش فیلم های بلند سینمایی، مستند و کوتاه دعوت می کند. همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نامه هایی را به دیگر موسسات مانند حوزه هنری، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و دیگر نهادها ارسال می کند تا این موسسه ها نیز برای حضور در زنجیره ارزش افزوده VOD اقدام کنند و با این محتوای تولیدات خوب شهروندان ایرانی و ایرانی های مقیم خارج از کشور بتوانند به گنجینه بزرگی از محصولات سینمایی دسترسی داشته باشند و بتوانند اوقات فراغت خود را با تماشای فیلم های ایرانی با قیمت مناسب و کیفیت خوب پشت سر گذارند.

ابطحی افزود: این ۱۰۰ فیلم که در گام اول به سیستم وارد می شوند از بین فیلم هایی که مالکیت آنها در اختیار موسسه رسانه های تصویری بود، انتخاب شده اند و امیدوارم هرچه سریعتر دیگر نهادها نیز به این شبکه بپیوندند. عرصه VOD عرصه ریال و پول های کم است، اما اگر این پول های کم، ضرب در میلیون شود می تواند دستآورد اقتصادی خوبی را به همراه داشته باشد چرا که میلیون ها نفر می توانند یک فیلم را کلیک کنند و ببینند و بر همین اساس حجم زیادی از پول و درآمد نصیب تهیه کنندگان فیلم های سینمایی و فعالان این چرخه می شود.

وی درباره نقش نظارتی موسسه رسانه های تصویری توضیح داد: ما در موسسه رسانه های تصویری بحث نظارت، سیاست گذاری و مدیریت این امر را برعهده داریم و از منافع فعالان این چرخه دفاع می کنیم.

سهم فیلم‌های مستند و هنری هم دیده شده است

مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری با اشاره به چگونگی آثار انتخاب شده برای این شبکه توضیح داد: سعی شده است فیلم ها و محصولات انتخاب شده برای VOD از تنوع لازم برخوردار باشند. مردم ایران حس نوستالوژیک به برخی از فیلم های سینمای ایران دارند و با مشاهده مجدد این فیلم ها احساس تعلق خاطر بیشتری نسبت به سینما پیدا می کنند به همین دلیل بخشی از این فیلم ها برای VOD آماده شده است. همچنین در تلاش هستیم تا فیلم های جدید و خوبی که در اکران موفق بودند، فیلم های فرهنگی و هنری و فیلم های مستندی که توسط مردم دیده نشده است نیز در این شبکه قرار گیرد تا مردم با یک سبد متنوعی از فیلم ها، مواجه شوند براساس سلیقه خود فیلم ها را انتخاب کنند.

وی تاکید کرد: ما در این پروژه در ابتدای راه هستیم و باید سعی کنیم که محصولات VOD به‌روز شود و از تنوع بالایی برخوردار باشد تا مخاطب نسبت به آن گرایش پیدا کند. امیدوارم موسسات و بنیادهای دیگر سینمایی نیز در این زمینه ما را یاری کنند.

ابطحی در پایان با اشاره به اینکه به زودی اطلاعات دقیق و آدرس سایت های تجمیع کنندگان منتشر می شود، گفت: تجمیع کنندگان خود نیز تمایل زیادی برای تولید محتوا دارند که این می تواند شامل آنچه برای مردم جذاب است، باشد. امیدوارم با راه اندازی VOD نهضت تولید محتوا را هم شاهد خواهیم بود و با محتوای غنی همه علاقه مندان به سینما می توانند فیلم هایی را که دوست دارند، ببینند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: