جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 11 اسفند 1394     
هدف ما تولید دانش در حوزه حمل و نقل و ترافیک است

به گزارش شهرداری نیوز، پانزدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک در سالن همایش بین المللی برج میلاد با حضور شهردار تهران، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری و رئیس پلیس راهور و جمعی از مسئولان برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار شهرداری نیوز ، شهردار تهران در این کنفرانس با اشاره به این که برگزاری این نشست راه گشا برای تصمیم گیری بهتر مدیران است گفت: یکی از مهم ترین اهداف ما در این نشست که جزء کم نظیر ترین کنفرانس های کشور است تولید دانش در عرصه حمل و نقل و ترافیک است.

قالیباف اظهار داشت : رویکرد دیگر این سمینار تلاش به منظور استفاده از روزآمدترین دانش در دنیا است.

وی در ادامه افزود: استفاده از تجارب دیگران بسیار مفید و اساسی بوده و موجب می شود که با کسب تجارب در زمان کم تر و با هزینه اندکی به مقصد برسیم.

قالیباف تصریح کرد: امروز توسعه یکی از اساسی ترین رکن ها است که متاسفانه تا به حال هر چه دراین زمینه شنیده ایم حاکی از این است که ایران کشوری در حال توسعه است. بلکه باید توجه داشت که تا به کشوری توسعه یافته و پیشرفته تر دست یابیم.

وی خاطر نشان کرد: توسعه پایدار می تواند توسعه مذاهب و  تمدن ها را در پی داشته باشد. در توسعه پایدار موضوع حمل و نقل یکی از مهم ترین عواملی است که باید در کلیه حوزه اقتصادی ، مسائل ا جتماعی و فرهنگی و همچنین حوزه مسائل زیست محیطی  به آن پرداخته شود.

وی  اذعان داشت : حمل و نقل به نوعی خواسته یا ناخواسته بخشی از زندگی، هویت و درکل سبک زندگی است و به شخصیت هر فرد شکل می دهد.

شهردار تهران در ادامه اظهار داشت: بزرگترین دغدغه و چالش کشور در کلان شهرها آلودگی هوا و آلودگی صوتی است و بدون شک این امر در اولویت برنامه ریزی ها قرار داد.

وی گفت: ما معتقدیم که حمل و نقل عمومی می تواند در کاهش آلودگی هوا و آلودگی صوتی موثر باشد. همچنین درکنار آن، طرح جامع شهر و توسعه کالبدی شهر برای کاهش سفرهای طولانی و توجه به تکنولوژی روز برای مدیریت تقاضای سفر در برنامه های قطعی شهرداری قرار دارد.

قالیباف با اشاره به بحث مترو و توسعه خطوط آن بیان کرد :  در حال حاضر روزانه 500 متر حفاری در بحث مترو انجام می شود تا یک بخش از مترو افتتاح می گردد  لازم به ذکر است که تا پایان سال96 " خط هفت مترو" به پایان  خواهد رسید.

وی افزود : وظیفه ما پرداختن به رویکردی تحت عنوان فرهنگ ترافیک است و در کنار آن مسئولین نیز باید رویکردی توسعه را در دستور  کار خود قرار دهند.

قالیباف در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه  آیا ترافیک مساوی با آلودگی است اظهار داشت: ترافیک، سوخت، خودرو نامناسب، ویژگی های اقلیمی و فرهنگ نامناسب درترافیک از عوامل ایجاد آلودگی هستند.

وی اذعان داشت: درهمه کشورها به مراتب بیش از ما  ترافیک دارند ولی آلودگی ندارند. این بدین معناست که نبود سیستم و ساختار  و مدیریت واحد در یک کار زنجیره ای و متصل به هم ما را دچار مشکل کرده است. مشکل ما در آلودگی هوا چالش بزرگ پول نیست بلکه عدم مدیریت است.

وی در پایان افزود: مدیریت ما دچار مشکل است و باید به این امر به طور جد پرداخته شود و دولت باید تصمیم گیری هیا عظیم و راهبردی را داشته باشد.  

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: