جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 11 اسفند 1394     
ایمن سازی و بهسازی 12 کیلومتر از بزرگراه آزادگان تا پایان سال

به گزارش گروه اخبار مناطق22گانه شهرداری نیوز،شهردار منطقه 18 با تاکید بر اینکه بزرگراه آزادگان نقش بسزایی در جابه جایی شهروندان ایفا می کند، گفت: ایمن سازی و بهسازی 12 کیلومتر از بزرگراه آزادگان تا پایان سال جاری محقق می شود .

وحید نوروزی با بیان اینکه بزرگراه آزادگان به طول 36 کیلومتر ازجمله معابر فرامنطقه ای و دارای اهمیت شهرتهران است که در جابجایی شهروندان نقش بسزایی را ایفا می کند، تصریح کرد: این بزرگراه در مسیر شمال غرب به جنوب شرق پایتخت کشیده شده که بیش از 12کیلومتر و به معنای یک سوم طول مسیر آن از حدفاصل 65 متری فتح تا بزرگراه آیت الله سعیدی در منطقه 18واقع شده است که در میان دیگر مناطق، بیشترین سهم را از این بزرگراه به خود اختصاص داده است.

شهردار منطقه 18با اشاره به اینکه مناطق 15، 16، 18، 19، 21و 22میزبان این بزرگراه حیاتی هستند، اظهارکرد: وسعت و اهمیت بزرگراه آزادگان موجب شده تا این معبر به صورت ویژه مورد توجه مدیران ارشد شهری واقع شود واقدامات قابل توجهی باهمکاری سازمان مشاور، سازمان مهندسی و عمران شهر تهران و سازمان حمل ونقل وترافیک صورت پذیرد.

به گفته نوروزی براساس ارزیابی های صورت گرفته در سال 92 و 93 ، 25درصد حجم ورودی ها به شهر تهران از سه معبر ، جاده ساوه – آحمد آباد مستوفی – اتوبان ساوه انجام می شود که  ساماندهی ورودی و خروجی های این بزرگراه در دستور کار قرار گرفته است .

شهردار منطقه 18درادامه به اقدامات انجام شده این منطقه دربزرگراه آزادگان اشاره کرد و افزود: جداره سازی بزرگراه آزادگان با سنگ مالون، استفاده از فلاورباکس، بازسازی و اصلاح انهار و جداول بزرگراه آزادگان، اجرای طرح جمع آوری آب های سطحی، احداث سه معبردسترسی کند روبه تندرو و بالعکس، نصب روشنایی ها و اجرای عملیات مستمر لکه گیری و آسفالت ، نصب نرده ، نصب گاردریل  و دوربین های ثبت تخلف در این بزرگراه از جمله اقداماتی است که توسط معاونت فنی و عمران و معاونت حمل ونقل و ترافیک منطقه انجام شده است.

نوروزی با تاکید بر اینکه تاکنون تقریبا تمام طرح های کوتاه مدت ویژه منطقه با پیشرفت مناسبی انجام شده و عملیات تکمیل آن تا اواخر سال جاری به اتمام خواهد رسید، گفت: 10 کیلومتر و 300 متر نرده باید در رفیوژ میانی بزرگراه آزادگان نصب شود که تاکنون 2 کیلومتر نرده نصب شده و 2.5 کیلومتر دیگر نیز آماده و تا پایان سال جاری نصب خواهد شد.

وی تصریح کرد: همچنین پیرو بازدید اخیر معاون حمل ونقل و ترافیک شهردایر مقرر شد ایمن سازی مسیر موتور رو در این بزرگراه با امتداد این پل از کندرو به کندرو در سال 95 محقق شود .

نوروزی با اشاره به اینکه ایمن سازی این معبر مهم پایتخت از اهمیت ویژه ای برخوردار است، تصریح کرد: 2 نوع گارد سه موج و 2 موج در این محور در حال نصب است که تاکنون 2کیلومتر و 200 متر گارد سه موج و 2 کیلومتر نیز گارد 2 موج در محور بزرگراهی آزادگان نصب شده است.

وی از نصب تابلوهای فرامنطقه ای در مسیر بزرگراهی خبر داد و گفت: با توجه به اینکه این بزرگراه حجم زیادی از ترددهای برون شهری را پوشش می دهد مقرر شد در تابلوهای اطلاع رسانی نام شهرها نیز درج شود که طراحی تابلوها به اتمام رسیده و تا پایان فروردین ماه در محور بزرگراهی آزادگان نصب می شود.

شهردار منطقه 18 با تاکید بر اینکه سرعت مطمئنه در بزرگراه آزادگان از 100 کیلومتر به 90 کیلومتر تغییر کرده است، گفت: 24علامت نوشتاری سرعت و 60 فلش در این محور نصب شده است همچنین تبادل های کندرو به تندرو نیز بهشازی شده است

به گفته نوروزی بالغ بر 10دوربین ثبت سرعت در باند سرعت نصب شده در عین حال که 13 دروبین ثبت تخلف نیز در باند کندرو این بزرگراه جانمایی شده که تا پایان سال 95 نصب خواهد شد .

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: