جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 11 اسفند 1394     
کلیه مناطق 22 گانه شهر تهران به پارک های ترافیک مجهز می شوند

به گزار گروه اخبار مناطق 22گانه شهرداری نیوز،معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد در سال آتی تمامی مناطق 22 گانه شهرداری تهران به پارک های ترافیک مجهز می شوند.

سید مهدی میرزایی به ضرورت آموزش مقوله ترافیکی به دانش آموزان پرداخت وگفت :«پارک های آموزش ترافیکی یکی از مکان هایی است که دانش آموزان را با مقوله ترافیک آشنا می کند. میرزایی افزود: در واقع پارک آموزش ترافیک مکانی است که المان های ترافیکی مثل معابر ،پل های عابر پیاده ؛زیرگذرها و روگذرها، چراغ راهنمایی و رانندگی به شکل نمادین بنا شده اند.

وی با بیان این که در این شرایط مبانی ترافیکی به صورت غیر مستقیم در جریان فضایی مفرح ودر قالب آموزش ترافیکی به دانش آموزان ارائه می شود، بیان کرد: بر این اساس توسعه پارک های آموزش ترافیک از اهدف اصلی ما در سال جدید است» میرزایی در ادامه افزود :« در سال 94 به شکل پراکنده و محدود بحث سفیران ترافیک را در برخی مناطق تهران پیاده سازی کردیم که هدف ما این است این  طرح را در سال آتی به شکل گسترده و بسیط در کلیه مناطق شهرداری تهران آماده سازی و اجرا شود.» وی در ادامه به ضرورت آموزش های ترافیکی به دانش آموزان مدارس پرداخته وگفت :« آموزش وفرهنگ سازی پیش زمینه لازم برای استفاده بهینه از تسهیلات حمل و نقل است. در راستای این هدف ما تصمیم داریم آموزش های ترافیکی را بر روی دانش آموزان  متمرکز کنیم تا از نتایج این برنامه ها در آینده بهره مند شویم. به گفته معاون آموزش سازمان حمل و نقل ترافیک، لازمه این آموزش ها برنامه های کوتاه مدت میان مدت و بلند مدت است که توسعه پارک های ترافیکی در زمره این برنامه ها قرار می گیرد »وی با بیان اینکه نمی توان اثر سنجی آموزش های فرهنگی را با روش های کمی سنجید تاکید کرد:«ما آمار کمی مشخصی نداریم که نشانگر میزان تغییر رفتارهای ترافیکی باشد اما بازخوردهایی که از طرق گوناگون به ما منتقل شده است گویای آن است که طرح ها وبرنامه های ترافیکی در رفتار دانش آموزان اثر بخش بوده است . میرزایی همچنین گفت: تلاش ما این است که رفتارهای ترافیکی سالم را به کودکان و  دانش آموزان بیاموزیم زیرا تغییر رفتارهای ترافیکی بزرگسالانی که در کودکی آموزش های لازم را ندیده اند،بسیار دشوار وگاهی ناممکن است.»

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: