جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 9 اسفند 1394     
انتقال کلیه نمایشگاه های تهران به شهر آفتاب از اردیبهشت95

به گزارش شهرداری نیوز، شهردار تهران در حاشیه بازدید از روند آماده سازی بخش های مختلف نمایشگاه شهر آفتاب طی سخنانی در جمع خبرنگاران گفت: بعد از نمایشگاه کتاب تمامی نمایشگاه ها در شهرآفتاب  برگزار خواهد شد و شهرداری مجوزی برای برگزاری نمایشگاه در سطح شهر نخواهد داد چرا که برگزاری نمایشگاه ها در داخل شهر باعث افزایش ترافیک، آلودگی هوا و ایجاد زحمت برای مردم می شود.

محمدباقر قالیباف با اشاره به پیشینه ساخت این نمایشگاه عنوان داشت: احداث نمایشگاه شهرآفتاب به بیش از یک دهه قبل بر می گردد چرا که نمایشگاه بین المللی به دلیل آلودگی هوا، ترافیک و محدود بودن محیط به عنوان یکی از چالش های شهر تهران شناخته می شد از این رو تصمیم گیری شد تا نمایشگاه بزرگ تری در خارج از شهر تهران ساخته شود.

وی تاکید کرد: در ابتدا بحث بود که این نمایشگاه باید به واسطه دولت و یا شهرداری تهران ساخته شود اما به دلیل اینکه کار معطل مانده بود، در شهرداری توافق کردیم که ساخت این نمایشگاه را انجام دهیم. از این رو حدود 5 سال قبل تصمیم گیری شد تا اجرای نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب آغاز شود و در این راستا  طراحی ها به واسطه مشاوران داخلی و خارجی صورت گرفت و کار را اجرا کردیم.

قالیباف با تاکید بر اینکه افتتاح نمایشگاه شهر آفتاب همزمان با نمایشگاه کتاب خواهد بود، تاکید کرد: بعد از نمایشگاه کتاب نیز تمامی نمایشگاه ها در شهرآفتاب  برگزار خواهد شد و شهرداری تهران مجوزی برای برگزاری نمایشگاه در سطح شهر نخواهد داد چرا که برگزاری نمایشگاه ها در داخل شهر باعث افزایش ترافیک، آلودگی هوا و ایجاد زحمت برای مردم می شود.

وی تاکید کرد: شهر آفتاب هم یک نمایشگاه و هم محلی برای اوقات فراغت غنی شده تمامی خانواده ها خواهد بود و  سیاست ما آن است که خانواده ها بتوانند از هر نمایشگاهی استفاده کنند.

شهردار تهران پیشرفت فیزیکی پروژه شهر آفتاب را بالای 95 درصد عنوان کرد و گفت: هم اکنون بیشتر کارهای تزئینی، تاسیسات، راه اندازی سیستم های ITS و ارتباطات در کنار موضوع طراوت و فضای سبز شهرآفتاب باقی مانده که در حال انجام است.

به گفته قالیباف شهر آفتاب اول اردیبهشت همزمان با نمایشگاه کتاب و استقرار ناشران آماده بهره برداری خواهد بود.

وی درباره وضعیت تامین امکانات در شهر آفتاب نیز گفت: امکانات عمومی جزو اصول کار شهر آفتاب است. در روز افتتاح این نمایشگاه نیز مردم از هر نقطه شهر می توانند با مترو به نمایشگاه کتاب دسترسی داشته باشند. از این رو ایستگاه مترو شهر آفتاب را نیز همزمان با این مجموعه افتتاح خواهیم کرد.

شهردار تهران با اشاره به دسترسی بزرگراهی مناسب شهر آفتاب، عنوان داشت: این نمایشگاه دارای پارکینگ و محل استقرار مناسب در کنار سرویس های جانبی و فضایی مفرح است. حتی پیش بینی ها برای محل نماز، تفریح، تغذیه و محل بازی برای بچه ها نیز صورت گرفته است.

قالیباف همچنین در پاسخ به سوالی درباره انتقال عوارضی اتوبان تهران – قم از محل فعلی نیز گفت: خواهش ما از وزیر محترم راه و شهرسازی انتقال عوارضی است و بیش از 15 روز قبل نیز نامه انتقال عوارضی را برای وزیر راه  و شهرسازی ارسال کردیم و از دوستان در دولت خواسته ایم تا عوارضی را از محل فعلی به بعد از فرودگاه حضرت امام (ره) منتقل کنند.

وی تاکید کرد: انتقال عوارضی در برنامه وزارت راه و شهرسازی قرار دارد اما برنامه وزارتخانه این است که تا پایان سال 95 این کار را انجام دهند و درخواست ما این است که جمع آوری عوارضی را تا پیش از افتتاح شهر آفتاب به سرانجام برسانند. در این میان ما هم آمادگی داریم تا در جمع کردن عوارضی کمک کرده و حتی مسئولیت جمع آوری عوارضی را بپذیریم تا محل جدید عوارضی را به بعد از فرودگاه امام (ره) منتقل کنند.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه بر اساس پیش بینی های صورت گرفته دسترسی ها به گونه ای خواهد بود که در هنگام استفاده ازنمایشگاه شهر آفتاب با مشکل ترافیکی روبرو نباشیم، گفت: حداقل 50 درصد افرادی که به نمایشگاه کتاب می آیند، از شهرستان ها به تهران مراجعه می کنند. این در حالی است که طبیعتا این بخش از جمعیت وارد شهر تهران نمی شوند و به راحتی به نمایشگاه کتاب دسترسی خواهند داشت. همچنین دسترسی های مورد نیاز برای رفت و آمد و پارکینگ نیز به بهترین شکل ممکن برقرار می شود.

 

قالیباف به خدمات مورد نیاز برای انتقال شهروندان تهرانی به نمایشگاه کتاب اشاره کرد و گفت: سرویس های اتوبوس به صورت ویژه برای رفت و آمد به نمایشگاه شهر آفتاب در نظر گرفته شده است؛ همچنین ایستگاه مترو شهر آفتاب از اول اردیبهشت به شبکه حمل و نقل ریلی متصل خواهد بود.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره پراکندگی نمایشگاه های فعلی در سطح شهر تهران، تاکید کرد: با افتتاح نمایشگاه شهر آفتاب شهرداری تهران دیگر مجوزی برای برگزاری نمایشگاه های صنعتی و نمایشگاه هایی همچون نمایشگاه کتاب تهران در داخل شهر نخواهد داد، چرا که این امر یکی از موضوعات جدی ما در آلودگی هوا و حمل و نقل و ترافیک است که باید آن را کاهش داده و جذب سفر نداشته باشیم.

شهردار تهران در پاسخ به سوال دیگری درباره  وضعیت نمایشگاه بزرگ تهران تاکید کرد: این محل دیگر نباید کاربرد نمایشگاهی داشته باشد و یا نمایشگاه های بسیار کوچک و محدود در آن برگزار شود اما اساسا فعالیت نمایشگاهی در نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب خواهد بود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: