جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 9 اسفند 1394     
درخواست قالیباف برای تغییر مکان عوارضی تهران-قم

به گزارش شهرداری نیوز،شهردار تهران در بازدید هفتگی از مجموعه شهر آفتاب با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب سال 95 در نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب افزود: مقرر شده تا پایان سال آینده "عوارضی تهران-قم" به بعد از فرودگاه امام خمینی(ره) منتقل شود؛ اما درخواست ما از وزیر راه و شهرسازی جمع آوری این عوارضی تا قبل از این نمایشگاه است تا از ایجاد هر گره ترافیکی جلوگیری کنیم.

محمد باقرقالیباف در بازدید هفتگی از مجموعه شهر آفتاب، گفت: وجود نمایشگاه بین المللی داخل شهر تهران تبدیل به چالشی برای این شهر به لحاظ ایجاد ترافیک و آلودگی هوا شده بود، بر همین اساس تصمیم بر ساخت نمایشگاهی بزرگتر در خارج از محدوده شهری گرفته شد.

وی ادامه داد: بحث‌هایی بر سر اینکه این مجموعه را دولت یا شهرداری بسازد وجود داشت که نهایتا مقرر شد شهرداری تهران این مجموعه را احداث کند و پس از آن طراحی‌ها با حضور مشاوران داخلی و خارجی آغاز شد و نهایتا این مجموعه در اردیبهشت ماه سال 1395 همزمان با افتتاح نمایشگاه کتاب به بهره برداری می‌رسد.

شهردار تهران تاکید کرد: پس از بهره برداری از این مجموعه شهرداری تهران مجوز برگزاری هیچ نمایشگاهی در شهر تهران مگر نمایشگاه‌های بسیار کوچک و محدود را نخواهد داد. تلاش می کنیم شهر آفتاب به عنوان نمایشگاه بین المللی تهران محلی برای گذران اوقات فراغت خانواده‌ها و حضور خانواده‌ها برای بازدید شود.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی بالای 95 درصد در مجموعه شهر آفتاب ادامه داد: تنها بخشی از سیستم های ارتباطی و فضای سبز در شهر آفتاب باقی مانده است که این موارد نیز تا ابتدای اردیبهشت ماه آماده خواهد شد، همچنین دسترسی‌ها به مجموعه و پارکینگ‌ها به حد کافی ایجاد شده است. برای فراهم کردن فضای مفرح کلیه سرویس های جانبی و فضای کافی برای نماز و بازی کودکان در نظر گرفته شده است.

شهردار تهران گفت: همچنین همزمان با بهربرداری شهرآفتاب ایستگاه مترو این مجموعه نیز تکمیل و افتتاح می شود؛ به طوری که شهروندان از هر نقطه شهر که سوار مترو شوند می توانند خود را به شهر آفتاب برسانند.

قالیباب خطاب به وزیر راه و شهرسازی درخواست کرد تا قبل از شروع کار نمایشگاه کتاب عوارضی تهران-قم جمع آوری شود و در این مسیر شهرداری تهران آمادگی دارد که این کار را انجام دهد تا از ایجاد هر گره ترافیکی جلوگیری شود.

وی تاکید کرد: حداقل 50 درصد مراجعین نمایشگاه کتاب از شهرستان ها هستند که با برگزاری آن در شهر آفتاب نیازی به ورود آنها به شهر تهران نیست و مابقی بازدیدکنندگان که از شهروندان تهرانی هستند می توانند به کمک شبکه حمل و نقل ریلی و... به این مجموعه بیایند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: