جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 5 اسفند 1394     
عمان برنامه شبکه ریلی کشورهای حاشیه خلیج فارس را بازبینی می کند

به گزارش گروه بین الملل شهرداری نیوز، گفته می شود کشور عمان اقدامات خود برای برنامه شبکه ریلی کشورهای حاشیه خلیج فارس را بازبینی می کند.

ممکن است با توجه به ابهام در زمان تکمیل پروژه شبکه ریلی کشورهای حاشیه خلیج فارس، مقامات کشور عمان به جای این طرح بر ساخت شبکه ریلی ملی خود تمرکز کنند.

پروژه شبکه ریلی کشورهای حاشیه خلیج فارس که هزینه ای بالغ بر 15.4 بیلیون دلار خواهد داشت در مسیری 2117 کیلومتری در این منطقه کشیده می شود.

تاخیرات فنی و بوروکراتیک باعث به تعویق افتادن زمان تکمیل نهایی این پروژه شده است که برای سال 2017 برنامه ریزی شده بود.

هم چنین کاهش قیمت نفت نیز باعث کاهش بودجه های دولتی برای پروژه های عظیم از جمله این طرح شده است. ماه گذشته نیز "اتحاد ریل" روند مناقصه برای فاز دوم شبکه ریلی امارات متحده را به تعویق انداخت.

وزیر حمل و نقل عمان اعلام کرد تعویق در برنامه اتحاد ریل، امضای قرارداد برای شبکه راه آهن عمان را سخت کرد. وی گفت: "هنوز رویکرد پروژه راه آهن منطقه ای واضح نیست."

به گفته وی، در نتیجه عمان به جای توزیع محصولات وارداتی در منطقه از طریق شبکه راه آهن کشورهای حاشیه خلیج فارس، تمرکز خود را بر استفاده از سیستم ریلی برای صادارت دریایی معطوف خواهد ساخت.

وزیر حمل و نقل عمان اظهار داشت آینده شبکه ریلی پس از نشست وزیران حمل و نقل GCC در ماه اکتبر مورد بحث و بازبینی قرار می گیرد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: