جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 5 اسفند 1394     
انتظار داریم که دولت برای کمک به اقتصاد ملی و ترویج حمل و نقل عمومی و کاهش آلودگی هوا اقدام عملی نماید

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز،معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: با توجه به مصوبات مطرح شده سال 95 در سازمان اتوبوسرانی، سرمایه گذاری خصوصی به تصویب شورای اسلامی شهر تهران رسیده است.

سیدجعفر تشکری هاشمی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز، تصریح کرد: سرمایه گذاران با خرید اتوبوس ها و تحویل آنها به ناوگان طبق جدول زمانبندی شهرداری ، خدمات و سرویس را به ناوگان ارائه و در قبال آن مبالغی را دریافت می نمایند.

وی در ادامه افزود:  با پیگیری و بررسی این موضوع و پس از تصویب شورای اسلامی شهر تهران و با پیشنهادات اعضاء محترم کمیسیون عمران و بودجه این طرح مورد حمایت قرار گرفت و اطمینان داریم که این روش موفق خواهد بود و سرمایه گذاران زیادی از این طرح استقبال خواهند نمود.

مهندس تشکری هاشمی اظهار داشت: عملا مصوبات نرخ کرایه اتوبوس تفاوتی با رایگان ندارد چرا که جانبازان؛ خانواده معزز شهدا، دانشجویان، دانش آموزان، معلولین، افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد و افراد بالای 65 سال سن می توانند از تخفیفات 50 تا 100 درصدی کارت بلیط های الکترونیکی استفاده نمایند و کرایه مختصری که از شهروندان دریافت می گردد صرف هزینه سوخت و کارواش اتوبوس ها خواهد شد.

وی اذعان داشت: آنچه که از دولت انتظار می رود نه تنها فقط برای شهرداری بلکه جهت کمک به اقتصاد ملی و ترویج حمل و نقل عمومی، تلاش برای کاهش آلودگی هوا، ترافیک، مصرف سوخت، مرگ و میر و تلفات و همچنین کاهش اتلاف وقت مردم است.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری در ادامه با اشاره به عدم حمایت دولت از ناوگان اتوبوسرانی، بیان کرد: با وجود  شرایط بحرانی ناوگان اتوبوسرانی اگر تا پایان سال کمکی از سوی دولت صورت نگیرد وارد هفتمین سالی می شویم که دولت با این ناوگان همکاری لازم را نداشته است و همچنین اگر سال 95 نیز به همین منوال باشد در سال 96 هیچ اتوبوسی به غیر از اتوبوس های دوکابینه نخواهیم داشت.

وی در ادامه افزود: با توجه به شرایط مدیریت بحران در ناوگان اتوبوسرانی و تعداد اتوبوس محدودی که در حال فعالیت می باشند به دلیل مشکلات معیشتی و سرانه درامد مردم و همچنین معضل بیکاری روزانه به تعداد استفاده کنندگان از حمل و نقل عمومی اضافه می گردد که در این شرایط باید با تصمیمات و برنامه های جامع و حمایت جدی دولت از بروز مشکلات جلوگیری نمود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: