جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 4 اسفند 1394     
عضو کمیسیون اصل 90 مجلس هشدار داد:
صنعت خودرو با ادامه وضعیت فعلی از بین می رود

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز، یک عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با اعلام این که نگران هستیم که شرکت های خودروساز، همچنان وضع موجود را ادامه بدهند، گفت: اگر تغییرات در این حوزه چشمگیر نباشد، خودروسازان داخلی نمی توانند چندان دوام بیاورند و رقبای خارجی همچون خودروسازان چینی با استفاده از فضای پیش آمده، بازار را از آنها می گیرند.       

علی علیلو افزود: اگر خودروسازان داخلی برای جبران مافات اقدامی انجام ندهند، رقبای خارجی اجازه نمی دهند مردم به سمت سایر خودروها بروند و این در شرایطی است که هیچ کشوری اجازه نمی دهد که بازارش به راحتی در اختیار خودروسازان خارجی قرار گیرد، مگر آن که خودش صنعت خودرو نداشته باشد.

وی با اشاره به لزوم تغییر نوع نگاه مدیران صنعت خودرو، این نکته که متولیان این صنعت باید بدانند برای آن که مردم به سمت استفاده از تولیدات ملی حرکت کنند، باید بر ویژگی های محصولات خود بیفزآیند، اظهار کرد: در غیر این صورت، به مرور زمان تمایل به خرید خودروهای ایرانی کاهش پیدا می کند.

علیلو با بیان این که صنعت خودرو با تغییر نگاه موجود و ترسیم استراتژی جدید، می تواند به شرایط خوبی برسد ولی بی توجهی به این مهم، خودروسازان را از هدف دور می کند، تصریح کرد: هدف باید این باشد که این صنعت در سطح بین المللی، حرف برای گفتن داشته باشد و برای تحقق این امر، باید به تولید خودروهایی برسیم که ضمن طراحی نوین، دارای تکنولوژی روز دنیا باشند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اعلام این که کیفیت خودرو و خدمات پس از فروش، موضوعات مهمی هستند که مدیران شرکت های خودروساز از آنها غافل شده اند، اضافه کرد: ادامه حرکت در وضعیت فعلی، نه تنها باعث پیشرفت صنعت خودرو      نمی شود، بلکه این صنعت را نیز از بین می برد.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر این که خودروسازان داخلی باید با خودروسازانی همکاری کنند که بتوانند باعث رشد آنها شوند، نه آن که صرفاً دنبال بهره برداری از بازار بزرگ ایران باشند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر، بسیاری از کشورها خواهان حضور گسترده در کشورمان خواهند بود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: