جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 4 اسفند 1394     
برنامه ریزی برای ورود خودروهای هیبریدی به تهران در سال 95

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز،معاون فنی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی رانی شهر تهران ورود خودورهای هیبریدی به کشور را گامی در جهت تقلیل آلاینده ها در کشور ارزیابی کرد و از برنامه ریزی برای ورود این خودروها در سال آتی خبر داد.

مهدی ابراهیمی با اشاره به تلاش شهرداری تهران برای افزودن این خودورها به سیستم حمل و نقل شهری گفت: شهرداری تهران برای  ورود ده هزار خودرو هیبریدی در قالب برنامه سه ساله برنامه ریزی کرده است .

 ابراهیمی به ابعاد کاهش خودورهای آلاینده پرداخت و گفت : آلودگی فزاینده شهر تهران یکی از معضلات عمده این کلانشهر است. با توجه به این شرایط شهرداری تهران تصمیم گرفت زمینه ورود تاکسی های هیبریدی و با استاندارهای یورو 5 به ناوگان تاکسی رانی را فراهم کند. میزان آلایندگی 66 خودرو هبیریدی برابر یک پیکان  فرسوده است. به گفته ابراهیمی، ما همزمان با ورود تاکسی های هیبریدی پیکان های فرسوده را نیز از سیستم حمل نقل کشور خارج کردیم و با این اقدام در جهت کاهش آلایندگی حرکت کردیم.

ابراهیمی با بیان اینکه تعویض تمامی خودروهای آلاینده با خودروهای هیبریدی یک شبه  امکان پذیر نیست افزود : هزینه خرید و وارد کردن خودورهای هیبریدی به کشور بالا است و در حدود  صد میلیون تومان یا بیشتر بر آورد می شود، این درحالی است که هزینه تاکسی های خطی که معمولا پژوی صفر کیلومتر است در حدود سی میلیون تومان است . بنابراین با این شرایط نمی توان تمامی ناوگان تاکسی رانی به یکباره هیبریدی شود زیرا با وجود قیمت بالا، برای سرمایه گذاربخش خصوصی توجیه اقتصادی ندارد. به همین جهت نمی توانیم در مدت زمان کوتاه تمام سیستم حمل و نقل را تعویض  کنیم .

وی تاکید کرد : با  وجود این شرایط امیدواریم مقدمات تسهیل ورود این خودورها به کشور فراهم شود و اهداف تعیین شده در این زمینه محقق شود. در سال 1393 دولت با تصویب  تبصره ای متعهد شد دولت و شرکت نفت  یارانه ای برای ورود تاکسی های هیبریدی در کشور درنظربگیرد . این تصمیم بدین جهت بود که خودورهای دوگانه سوز در راستای کاهش مصرف سوخت حرکت کنند. اگر چه این بند هنوز اجرایی نشده است  ولی  امیدواریم  این حمایت ها عامل اجرای این تعهدات شوند.

 ابراهیمی با اشاره به تلاش های شورای شهر برای ورود خودورهای پاک به کشور افزود : ما از تولید خودروهای پاک در داخل کشور نیز حمایت می کنیم . با تصویب شورای شهر یارانه ای در شهرداری تهران برای نوسازی خودورها در نظر گرفته شده است . همچنین با پیگیری شهرداری  تهران عوارض گمرگی ورود خودورهای هیبریدی به کشور تقلیل یافته است. بنابراین تلاش شهرداری تهران در راستای کاهش خودورهای فرسوده و ورود خودورهای پاک در سال 95 ادامه خواهد داشت.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: