جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 4 اسفند 1394     
باغات تهران تا پایان سال شناسنامه دار می‌شوند

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز،عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: براساس قانون و آئین نامه شهرداری تا پایان سال باید برای باغات شهر تهران شناسنامه تهیه شود.

محمد حقانی عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران ؛ در خصوص پرونده قطع درختان باغات شهر تهران در دستگاه قضایی اظهار داشت: دستگاه قضایی به دلیل این‌که ما استنادات لازم را نداشتیم و شکایات تنها بر اساس گزارش‌ها قطع درختان بوده، براساس آیین نامه اجرایی که اگر شخصی عامدا درختی را قطع کند و یا باغی را از بین ببرد، ملک در اختیار شهرداری قرار می گیرد رای صادر نمی‌کند.

وی در رابطه با علت عدم صدور رای از سوی دستگاه‌ قضایی به نفع شهرداری بیان کرد: طبق قانون سال 59 و آیین نامه اجرایی، شهرداری‌ها موظف هستند برای باغات و درختان شناسنامه تهیه کند و به دلیل اینکه تا کنون این قانون اجرایی نشده  است، دادگاه به نفع شهرداری رای نمی‌دهد.

عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: سال گذشته 2 میلیارد تومان اعتبار برای شناسنامه دار کردن باغات شهر تهران در نظر گرفته شده است که تا پایان اسفند ماه این قانون باید اجرایی شود.

حقانی تصریح کرد: ثبت درختان به دو صورت انجام می شود، یکی پلاک کوبی درختان خیابان‌ها و معابر اصلی است که تا کنون به درستی انجام نشده و دیگری تهیه شناسنامه برای باغات است که باید در آن سن و نوع درخت ، تعداد و بن درختان، نام مالک و مساحت باغ درج شود تا به صورت کامل باغ را معرفی کند و بعد از تهیه، شناسنامه باید در صحن شورا و کمیسیون تخصصی به تصویب برسد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: