جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 4 اسفند 1394     
وضعیت قدرت ها قبل از ظهور

شبستان: یکی از پرسش هایی که ذهن بیشتر انسان ها را به خود مشغول کرده، آن است که امام زمان(ع) چگونه نظام های سیاسی گوناگون را که دارای افکار و توانایی های مختلفی هستند، از میان برمی دارد و نظام واحد جهانی تشکیل می دهد؟

سیستم و برنامه حکومتی آن حضرت(عج) چگونه است که در آن ظلم و ستمی در جهان نخواهد بود؛ فسادی صورت نمی گیرد و گرسنه ای یافت نمی شود؟

تزلزل حکومت ها

حکومتی قادر است به مردم کشورش خدمت کند که دارای ثبات سیاسی باشد. زیرا در صورتی که در حال تغییر باشد قادر به انجام کارهای بزرگ در کشور نیست.

حکومت ها در آخرالزمان در حال تزلزلند و گاهی حکومتی در آغاز روز بر سر کار می آید ولی هنگام غروب از کار برکنار می شود. امام صادق(ع) در این باره می فرماید:

"چگونه خواهید بود هنگامی که بدون امام هدایت گر و بدون نشانه راهنما بمانید و از یکدیگر بیزاری جویید؟ و این زمانی باشد که آزمایش شوید و افراد خوب و بد شما از هم جدا گردند و غربال و زیر و رو شوید. آن وقت شمشیرها در رفت و آمد باشد و جنگ شعله ور حکومتی در آغاز روز روی کار می آید و با کشتار در آخر روز بر کنار و سرنگون می شود.


ناتوانی قدرت ها از اداره کشورها


پیش از ظهور امام زمان(ع) حکومت های ستمگر به ضعف می گرایند و این زمینه ای می شود تا حکومت جهانی امام مهدی(ع) را بپذیرند. امام سجاد(ع) درباره آیه شریفه "تا آنگاه که ببینند آن چه وعده داده شده است و به زودی خواهند دانست چه کسی یاوران کم تری دارد و ناتوان تر است. فرمود: وعده ای که در این آیه داده شده است. مربوط به حضرت قائم(ع)، اصحاب، یاوران و دشمنانش است. آن گاه که امام زمان(ع) قیام کند دشمنانش ناتوان ترین دشمنان خواهند بود و کم ترین نیروها و تجهیزات را خواهند داشت.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: