جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 3 اسفند 1394     
در حاشیه اهدای مدال طلای مسابقات اختراعات جهانی به شهردار پایتخت مطرح شد:
مجمع بانوان مدیر شهرداری تهران تشکیل می شود

به گزارش شهرداری نیوز،شهردار تهران در جریان دیدار با مدال آور مسابقات جهانی اختراعات و ابداعات با اشاره به نقش بانوان در عرصه های مختلف پس از پیروزی انقلاب اسلامی، عنوان داشت: مجمع بانوان مدیر در شهرداری تهران تشکیل خواهد شد تا به عنوان محفلی برای هم اندیشی و  هم افزایی بانوان مدیر در سطوح مختلف و بازوی مشورتی مدیریت کلان شهری عمل کند.

مهین عادلی، مدال آور مسابقات جهانی ابداعات و اختراعات کره جنوبی که با حمایت شهرداری تهران به این مسابقات اعزام شده بود، صبح امروز مدال طلای خود را به دکتر محمد باقر قالیباف، شهردار تهران اهدا کرد.

قالیباف در جریان این دیدار ضمن تبریک بابت کسب این افتخار جهانی گفت: موفقیت یکی از خانم های شهر تهران در مسابقات جهانی اختراعات تاییدی بر نگاه ما به توان بانوان در زمینه های مختلف است؛ در این زمینه نیز مشیت الهی بر این بود که ما در شهرداری تهران در مسیر این کار قرار بگیریم تا سعی، تلاش و زحمت شما به خاطر مشکلات مالی و اداری از دست نرود.

شهردار تهران با تاکید بر ضرورت توجه به بانوان در جامعه، ابراز داشت:  فرصتی که برای خانم ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه های مختلف، خصوصا حوزه علم، دانش و محیط دانشگاهی فراهم شده غیر قابل مقایسه با گذشته است اما با این وجود باز هم معتقدیم بانوان بر اساس نقشی که در انقلاب اسلامی داشتند، امروز هم می توانند در همه عرصه ها ایفای نقش داشته باشند و از این رو به نسبت ظرفیتی که بانوان دارند،  توجه لازم به آن ها صورت نگرفته است.

قالیباف در ادامه خاطر نشان ساخت:  من همواره سعی کرده ام  تا در محیط کاری توجه لازم را به توان بالقوه بانوان داشته باشم.  آنچنانکه  شهرداری تهران به موازات مجموعه برنامه ها و اقدامات کلان خود در ارتباط با تحکیم بنیان خانواده و ترویج سبک زندگی اسلامی – ایرانی، در بعد درون سازمانی هم اهتمام ویژه ای نسبت به بهره برداری حداکثری از ظرفیت های انسانی و قابلیت های تخصصی کارکنان و کارشناسان زن خود داشته است.

وی تصریح کرد: در طول سال های گذشته همه تلاش ما این بود که بتوانیم درصدی از مدیران را از میان بانوان انتخاب کنیم چرا که تا کنون موفقیت آن ها را در کار دیده ام؛ اخیرا نیز به همکاران در شهرداری تاکید کردم که تلاش کنند تا مجمع بانوان مدیر در شهرداری تهران را شکل دهند تا خانم ها بیش از گذشته به عرصه بیایند و ‌اثر بخشی داشته باشند.

شهردار تهران تاکید کرد: این مجمع علاوه بر اینکه محفلی برای هم اندیشی، هم افزایی و همگرایی بانوان مدیر در سطوح مختلف خواهد بود، به عنوان بازوی مشورتی مدیریت کلان شهری و نهاد سیاستگذار در ارتباط با مسایل سازمانی کارکنان زن و نیز مجموعه متولی تهیه و تدوین برنامه های مربوط به مشارکت بانوان شهروند در مدیریت محلات شهری عمل خواهد کرد.

همچنین مهین عادلی، مدال آور طلای مسابقات جهانی ابداعات و اختراعات کره جنوبی نیز طی سخنانی در این دیدار، تاکید کرد: اختراع من در زمینه قرنیه چشم و در حوزه پزشکی بود که پس از ثبت اختراع، این کار از طرف کره جنوبی مورد پذیرش قرار گرفت و با حمایت شهرداری تهران توانستم در این مسابقات جهانی شرکت کنم.

به گفته عادلی این مسابقات با حضور 900 اختراع از 120 کشور جهان برگزار شد و در این میان مخترعان و مبتکران ایرانی توانستند بیشترین دستاورد را در میان کشورهای مختلف دنیا داشته باشند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: