جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 2 اسفند 1394     
تولید آلودگی خودروهای هیبریدی حدود یک گرم بر کیلومتر است

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهردرای نیوز،رئیس سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در خصوص ورود تاکسی های هیبریدی به ناوگان تاکسیرانی گفت: این تاکسی ها توسط شرکت های خصوصی خریداری شده و شهرداری هیچ گونه مشارکتی در خرید آنها نداشته است.

مهندس تشکری هاشمی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز، اظهار داشت: شهرداری کمک هایی را از محل اعتبارات یارانه ای که در شورای اسلامی شهر تهران مصوب شده است پیش بینی نموده ولی این امر قطعیت ندارد.

وی در ادامه افزود: با توجه به سابقه حمایتی که از سالهای قبل وجود داشته پرداخت مبالغی را به شرکت ها در قبال ورود خودروهای با کیفیت به صورت کمک بلاعوض پیش بینی نموده ایم.

تشکری هاشمی با اشاره به نرخ کرایه تاکسی های هیبریدی تصریح کرد: با توجه به قیمت و کیفیت بالای این خودروها میزان نرخ کرایه 1.7 برابر بیشتر از نرخ کرایه تاکسی های معمولی می باشد.

وی خاطرنشان کرد: تولید آلودگی خودروهای هیبریدی حدود یک گرم بر کیلومتر است در حالی که خودروهای معمولی 30 الی 40 گرم بر کیلومتر تولید آلودگی دارند در نتیجه خودروهای برقی شرایط خوب زیست محیطی را فراهم می سازد.

رئیس سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران اذعان داشت: مصرف سوخت اندک این نوع خودروها یک فرصت بی بدیل برای کشور است و می تواند در اقتصاد ملی تاثیر خوب و به سزایی داشته باشد.

وی در خصوص حمایت های دولت در زمینه توسعه این ناوگان گفت: با توجه به بند ق تبصره 2 درمصوبات سال گذشته، امکان برخورداری از حمایت های دولت وجود دارد و این موضوع از طریق شورای اقتصاد در حال پیگیری می باشد.

تشکری هاشمی در ادامه افزود: ما اطمینان داریم با سیاست های حمایتی شهرداری و با توجه به صرفه جویی مصرف انرژی و سوخت برای خودروهای هیبریدی و همچنین وجود مشتری قطعی، مالکان این خودروها می توانند به سود عادله مورد انتظار خود دست یابند.

وی تصریح کرد: به علت اولین سال استفاده از این نوع خودروها، در سال 95 برنامه ریزی دقیق تری خواهیم داشت و قطعا با کمک شورای اسلامی شهر تهران تصمیماتی لحاظ خواهد شد که این تجربه نه تنها مستمر شود بلکه الگویی برای کل کشور گردد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: