جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 2 اسفند 1394     
پرسش بی پاسخ شهردار ميلان در پايان ديدار از تهران:
چرا «طرح ال ای زد» در تهران اجرا نمی شود؟

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز،شهردار ميلان كه به دعوت شهردار تهران به پايتخت كشورمان سفر و ضمن ديدار از مركز كنترل ترافيك از بخشي از امكانات حمل و نقلي تهران نيز ديدن كرده بود، در پايان سفر خود گفت: يكي از راهکارهاي كاهش آلودگي هوا، اِعمال محدودیت های ترافیکی از جمله اجرای طرح هایی همچون «طرح ال ای زد» است.

جوليانو پيزاپيا افزود: در محدوده مركزي شهر ميلان، منطقه اي تحت عنوان «منطقهوجود دارد كه تردد خودروها در اين محدوده را از طريق اجراي «طرح ال اي زد» به دقت زير نظر داريم و با اجراي اين طرح در محدوده مذكور، انتشار سرب 30 درصد و توليد ذرات معلق كمتر از 10 ميكرون نيز 50 درصد كاهش پيدا كرده است.

وي با اشاره به اين كه در گام بعد، به مرور مناطق تحت پوشش نظام كنترل كننده آلودگي هوا افزايش یافت، اظهار كرد: همزمان با اين اقدام، نظام اشتراك دوچرخه را در سطح شهر توسعه داديم و يك هفته در ميان، روزهاي يك شنبه را به عنوان «روز بدون خودرو» نام‌ گذاري كرديم.

پيزاپيا با بيان اين كه البته در آغاز كار، شهروندان بسياري به ما اعتراض نموده و مقاومت مي كردند اما وقتي نتايج اجراي    طرح هاي ترافيكي از جمله پاكيزگي هوا، ارتقاي كيفيت محيط زيست و پياده روي ایمن را در زندگي خود مشاهده كردند، اعتراض آنها به استقبال از اين طرح ها تبديل شد، تصريح كرد: روش كار مورد استفاده مان، اين بود كه ابتدا طرح هاي ترافيكي را اجرا مي كرديم و سپس با ترغيب و تشويق شهروندان و جلب افكار عمومی، ابتکار عمل را به دست می گرفتیم.

وی با اشاره به این که ایجاد فضای لازم براي پياده روي، گام بزرگي است كه مي تواند فضاي دلنشيني را براي شهر و شهروندان ايجاد كند و نمونه آن را در محدوده بازار بزرگ تهران ديدم، اظهار كرد: البته اين كار بايد به صورت زنجيره اي در سطح شهر اجرا شود تا اثرگذار باشد و بتواند فضاي مناسبی را در کل شهر به وجود آورد.

پيزاپيا با بيان این كه كار ديگري كه براي كاهش آلودگي هوا مي‌توان اجرا كرد، اين است كه دانش آموزان را ترغيب و تشويق كنيم تا با هم و به صورت گروهي به مدرسه بروند و برگردند که اين كار چند مزيت دارد، تصريح كرد: اول اين كه بچه ها لحظات شادتري را تجربه مي كنند، دوم اين كه كار گروهي را آموزش مي بينند و سوم اين كه خودروهاي كمتري در شهر تردد        مي كنند و در نتیجه آلودگي كمتري توليد مي شود.

شهردار ميلان در پايان با تأكيد بر اين كه مديران شهري تهران به طور اعم و مسئولان حمل و نقل شهری به طور اخص، در کار خود افرادي شاخص و متخصص هستند، خاطرنشان كرد: تهران و ميلان، واقعيت هاي متفاوت و هويت خاص خود را دارند اما هر دو شهر، تجربيات زيادي از كارهاي بزرگي كه انجام داده اند را در اختيار دارند كه مي توانند نتايج اين تجربيات را با هم به اشتراك بگذارند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: