جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 2 اسفند 1394     
مهندس قنبرنژاد خبر داد
کاهش 10 درصدی سهمیه آرم طرح ترافیک در سال 95

به گزارش گروه حمل و نقل و عمومی شهرداری نیوز ، مدیر واحد صدور آرم سازمان ترافیک با اشاره به اعلام زمان واجدین شرایط برای دریافت آرم طرح ترافیک گفت: افرادی که اسامی آنها بر روی سایت شهرداری تهران به نشانی www.tehran.ir اعلام شد تا 15اسفندماه و به مدت 2 هفته مهلت دارند تا مدارک لازم را به دفاتر خدمات الکترونیک شهر ارائه نمایند.

مصطفی قنبرنژاد در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز با اشاره به اعتراض متقاضیان نسبت به نتایج اعلام شده اظهار داشت:‌ در عین حال افرادی که نسبت به نتایج اعلامی اعتراض دارند از امروز می‌توانند مراتب اعتراض خود را بر روی سایت شهرداری تهران در محل تعیین شده درج نمایند همچنین برخی از متقاضیان با توجه به عدم پرداخت عوارض خود که نهایتا موجب عدم ارائه مدارک آنها خواهد شد می توانند باتوجه به ظرفیت خالی که در نظر گرفته شده  در اواسط اردیبهشت ماه 95 به سایت شهرداری مراجعه نمایند و روزهای مورد نظر خود را انتخاب کنند.

وی افزود: واجدین شرایط با ارایه کد رهگیری و کد پستی خود می توانند از طریق سایت شهرداری تهران از وضعیت درخواستشان مطلع شوند.

مدیر واحد صدور آرم سازمان ترافیک با اشاره به تعداد آرم های طرح ترافیک گفت: در حال حاضر تعداد برابر با سال گذشته است ، در سال گذشته برای افراد حقیقی و حقوقی در سامانه جدولی طراحی شده که افراد براساس آن روزهای کاری در سال را انتخاب می کردند و در این راستا در سال جاری نیز این امکان برای سهمیه بگیران وجود دارد تا بتوانند روزهای حضور خودرو در محدوده طرح ترافیک را خودشان تعیین نمایند.

قنبرنژاد در ادامه با اشاره به سهمیه خبرنگاران خاطرنشان کرد: در سال جاری سهمیه آرم طرح ترافیک خبرنگاران و اصحاب رسانه نیز برابر با سال گذشته است در این راستا همه ساله به مجموعه افراد مجاز برای ورود به محدوده طرح ترافیک و طرح زوج و فرد یکسری مجموعه دولتی و خصوصی اضافه خواهد شد که این امر باید مدیریت گردد امید است بتوانیم برابر با سنوات سال گذشته درخواست اصحاب رسانه را برآورده کنیم.

وی در خصوص واگذاری طرح ترافیک به بیماران خاص افزود: در حال حاضر شرایط واگذاری آرم طرح ترافیک به بیماران خاص تغییری نداشته و همانند سال گذشته است.

وی اذعان داشت: تلاش خواهیم کرد تا مجوزهای جدید طرح ترافیک را تا پایان اسفند توزیع شود تا از اول فروردین فقط خودروهای دارای آرم های جدید، مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک را داشته باشند.

مدیر واحد صدور آرم سازمان ترافیک مجموع امتیازات کسب شده را به عنوان معیار نهایی انتخاب افراد واجد شرایط دریافت مجوز طرح ترافیک عنوان و تصریح کرد: شهروندان در نظر داشته باشند چنانچه اطلاعات اعلام شده از سوی شهروندانی که واجد شرایط اعلام می شوند با اسناد و مدارک آن ها مطابقت نداشته باشد، از صدرو آرم طرح ترافیک برایشان مقدور نخواهند بود.

قنبرنژاد با اشاره به تاثیر طرح ترافیک در کاهش آلودگی هوا گفت: در حال حاضر شهرداری تهران با در نظر داشتن وضعیت آلودگی هوا در پایتخت و افزایش روز افزون آن تصمیم به ایجاد محدوده ترافیک در شهر گرفت و مهم‌ترین هدف کاهش آلایندگی مربوط به تردد خودروها در شهر بوده است. همچنین توجه به حمل‌ونقل آسان و گرایش شهروندان به استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی از دیگر اهدافی است که به دنبال آن بوده‌ایم.

وی در ادامه تصریح کرد: مانند سال گذشته روزهای کاری در سامانه تعریف شده که متقاضیان می توانند با تعیین روزهایی که در محدوده طرح ترافیک تردد ندارند ترددشان در محدوده را مدیریت کنند که در این صورت از سر جمع پرداخت تعرفه شان کاسته می شود .

قنبرنژاد با اشاره به اینکه اجرایی شدن این سامانه، امکان مدیریت ترافیک را برای شهرداری تهران آسان تر می کند، تصریح کرد: این طرح علاوه بر ایجاد امکان برنامه ریزی برای شهروندان، کاهش هزینه ها را نیز در پی دارد.

رئیس صدور آرم سازمان ترافیک تاکید کرد: تمامی بودجه حاصل از فروش سالانه، هفتگی و روزانه مجوز ورود به محدوده طرح به بهبود ترافیک تهران اختصاص می یابد.

قنبرنژاد با اشاره به کاهش 10 درصدی سهمیه آرم طرح ترافیک نسبت به سال گذشته برای افراد حقوقی گفت: با توجه به اینکه از سال 92 ارم های روزانه و هفتگی در دسترس شهروندان است ، میزان در خواست های سالانه متقاضیان کاهش یافته که این نشان می دهد شهروندان هم بنا به نیازشان برای تردد به محدوده طرح ترافیک ، نسبت به ثبت نام اقدام می کنند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: