جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 1 اسفند 1394     
اعطای وام با کارمزد 4 درصد برای نوسازی بافت های فرسوده

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز،مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران، ارائه وام با کارمزد حدود 4 درصد برای ریزدانه ها را مهمترین اقدام مدیریت شهری در نوسازی بافت فرسوده دانست که با هماهنگی دولت، شورا و شهرداری در سال 95 انجام می شود.

عباداله فتح الهی اظهار کرد: ارائه تسهیلات وام با کارمزد حدود 4 درصد برای مالکان ریزدانه هایی است که در فرآیند تجمیع قرار می گیرند.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران خاطر نشان کرد: در محلات بافت فرسوده با دو عنصر مواجه هستیم که یکی از آنها مالکی است که در صورت تصمیم به نوسازی باید در دوره ساخت، امکان ادامه زندگی را داشته باشد و دیگری سازنده ای است که باید به  نوعی علاقه مندی به ساخت و ساز در یک بلوک شهری فرسوده برایش ایجاد شود، از این رو بحث ارائه تسهیلات در این حوزه از اهمیت بالایی برخوردار است.

فتح الهی همچنین از ارائه تسهیلات به سازندگان و کسانی که می خواهند انبوه سازی انجام دهند خبر داد و گفت: با توافق صورت گرفته بین مدیریت شهری و دولت، صندوق توسعه محلات بافت فرسوده  تشکیل می شود و در صورت تصویب بودجه آن در شورای شهر، گامی در جهت بهبود فرآیند ساخت و ساز در شهر تهران برداشته می شود.

وی گفت: در انتظار تصویب نهایی بودجه در شورای شهر هستیم تا با راه اندازی این صندوق ، برای نخستین بار سازندگان یک بلوک هم مورد حمایت قرار گیرند .

وی پیش بینی کرد با منابعی که به این صندوق واریز شود و طراحی آئین نامه و نیز تصویب شورای شهر از سال آینده افراد از این تسهیلات برخوردار شوند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: