جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 1 اسفند 1394     
افتتاح ایستگاه مترو شهر آفتاب در سال95

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز ، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شهر تهران با اشاره ساخت و ساز ایستگاه متروی شهر آفتاب گفت: در حال حاضر خوشبختانه اکثر کارهای ساخت و ساز ایستگاه متروی شهر آفتاب به سرانجام رسیده و این ایستگاه در مرحله نازک کاری قرار گرفته است.

مهندس سید جعفر تشکری هاشمی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز اظهار داشت: این خط مترو حدفاصل ایستگاه شاهد تا فرودگاه امام خمینی (ره ) است که شهر آفتاب در میان این مسیر قرار گرفته است.

وی با تاکید بر این که احداث پارکینگ های وسایل نقلیه عمومی و شخصی ، ساخت پایانه های اتوبوس و تاکسی و تدارک امکانات و تسهیلات حمل و نقلی از جمله موضوعات مهمی است که در مجموعه شهر آفتاب باید در نظر گرفته شود، افزود: با توجه به اینکه فاصله پارکینگ ها تا محل سالن ها ممکن است برای عده ای دشوار باشد در این راستا نیز امکانات حمل و نقلی نیز برای فضای داخلی نمایشگاه فراهم خواهد شد، امید است شهروندان در نمایشگاه سال 95 شاهد تحول مطلوبی به لحاظ فضای نمایشگاه و وضعیت مکانی و وسیله ایاب و ذهاب باشند.

وی با اشاره به زمان بهره برداری این خط اذعان داشت: حدفاصل ایستگاه شاهد در شمال بهشت زهرا تا شهر آفتاب به طول 4.5 کیلومتر می باشد امید است بتوان تا قبل از اردیبهشت ماه 95 بتوانیم بخش اول این خط را راه اندازی کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شهر تهران با اعلام اين كه يكي از نيازهاي اساسي اين مجموعه، بحث هاي ترافيكي است، ‌اظهار كرد: چه براي آنها كه تمايل دارند با استفاده از حمل و نقل عمومي به نمايشگاه جديد تهران مراجعه كنند و چه براي آنها كه مايلند با وسيله نقليه شخصی خودشان به اين محل مراجعه نمایند، بايد امكانات و تسهيلات لازم فراهم شود تا شهروندان بتوانند از اقصی نقاط شهر، خود را در كمترين زمان ممكن به اين محل برسانند.

تشکری هاشمی با اشاره بر اینکه شهر تهران به لحاظ ترافیکی و خط کشی ها در وضعیت مطلوبی قرار دارد گفت: اکنون در تمامی مناطق به منظور طراحی خطوط سفید در تمامی شبکه های بزرگراهی و معابر شهری از خط کشی گرم استفاده می شود که دارای لغزندگی کمتری می باشد.

وی با اشاره به اینکه پس از اصلاح زیر ساخت ها، فرهنگ سازی و رعایت قوانین از سوی رانندگان باید مورد توجه قرار بگیرد، گفت: بسیاری از شهروندان و رانندگان خودرو تصور می کنند با حرکت مابین دو خودرو و لایی کشیدن از میان خودروها سریعتر به مقصد می رسند. این در حالیست که مطالعات و اندازه گیری های علمی اثبات کرده نه تنها شهروندان زودتر به مقصد نخواهند رسید بلکه  کندی حرکت را نیز سبب می شوند .

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شهر تهران  با اشاره به اقدامات گسترده ای که در حوزه ارتقاء فرهنگ ترافیک از سوی معاونت آموزش سازمان ترافیک در سرای محلات مناطق 22 گانه ، مدارس شهر تهران و حتی رانندگان حمل ونقل عمومی پایتخت صورت گرفته است افزود : بیش از 50 هزار راننده تاکسی و بیش از 4 هزار راننده اتوبوس  در کلاس های آموزشی ارتقاء فرهنگ ترافیک آموزش دیده اند .

تشکری هاشمی با اشاره به استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای ارتقا فرهنگ ترافیک گفت : تلاش کردیم با ترکیب هنر و آموزش هنجارهای ترافیکی را اصلاح کنیم ،بطوریکه  اکنون انیمیشن هایی با محوریت اصلاح فرهنگ ترافیک در فضای مجازی بصورت گسترده پخش شده است که بطور حتم تاثیر فراوانی در تغییر ناهنجاری های ترافیکی خواهد داشت .

وی در ادامه افزود: هم اکنون در کنار اصلاح زیر ساخت ها و فرهنگسازی ترافیکی، اعمال قانون از سوی پلیس نیز تاثیر بسزایی در کاهش تخلفات خواهد داشت.

 معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شهر تهران با اشاره به اين كه رسانه ها در آموزش ترافيك از اهميت ويژه اي برخوردار هستند، خاطرنشان کرد: ويژگي ‌هايي همچون فراگيري و تأثيرگذاري در ارتقاي فرهنگ ترافيك و اصلاح رفتار‌های ترافيكی می توانند داشته باشند و از اين ديدگاه كاركرد مطبوعات صرفا به اطلاع رسانی خبر و سرگرمی متمرکز نخواهد شد و موضوع مهمی مانند آموزش را نيز در بر خواهد گرفت.

تشکری هاشمی با اشاره به هفتمین جشنواره ترافیک و رسانه گفت: در حال حاضر یکی از ارکان اصلی ترافیک موضوع آموزش ، فرهنگ سازی و اصلاح رفتارهای شهروندی می باشد که متاسفانه در طی دهه های گذشته مورد غفلت قرار گرفته است در همین راستا شهرداری تهران طی این هفت دوره برگزاری جشنواره رسانه و ترافیک تلاش کرده است تا با حضور رسانه های دیداری ، شنیداری ، مکتوب و مجازی امکانی را ایجاد نماید تا رسانه ها بتوانند اطلاع رسانی مطلوبی داشته باشند.

وی در ادامه افزود: هم اکنون هدف از برگزاری این جشنواره این است که بتوان کلیه رسانه ها را به اصلاح رفتارهای غلط ترافیکی  ترغیب کرد ، امید است برگزاری این جشنواره در مشارکت حداکثری مردم و اصلاح رفتارهای ترافیکی تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی با اشاره به مجموع آثارها در جشنواره اذعان داشت: در حال حاضر چیزی نزدیک به 2 هزار اثر در طول این دوره دریافت شده است همچنین در سال جاری شاهد ارتقاء قابل توجهی بنا به اذعان داوران بوده ایم که این نشان دهنده آن است که خبرنگاران به صورت تخصصی در خصوص موضوع ترافیکی ورود پیدا کرده اند

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شهر تهران در پایان با اشاره به 33 اثر برگزیده در جشنواره ترافیک و رسانه گفت: در این جشنواره 11 محور وجود داشته است که در هر محور 3 نفر برگزیده شده اند همچنین در برخی از محورها نیز بیش از یک نفر برنده وجود نداشته است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: