جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 29 بهمن 1394     
رونمایی از سومین بخش ورود خودروهای هیبریدی به ناوگان تاکسیرانی شهر تهران

به گزارش گروه حمل ونقل عمومی و شهری شهرداری نیوز، تعداد 50 دستگاه تاکسی هیبرید با استاندارد یورو5 در مراسم روز چهارشنبه 28 بهمن ماه در محل مرکز همایش های بین المللی رایزن رونمایی گردید.

این مراسم با حضور رئیس سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران، رئیس سازمان تاکسیرانی و دو عضو هئیت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران و مدیرعامل شرکت پاکرو تاکسی برگزار گردید.

در ابتدای مراسم میثم مظفر در خصوص ورود و رونمایی از سومین بخش تاکسی های هیبریدی گفت: سازمان تاکسیرانی و شهرداری شهر تهران در سال 94 آغازگر ورود  این نوع خودروها برای اولین بار در کشور بوده که این اتفاق با سرمایه بخش خصوصی با کمک سرمایه گذاران در این حوزه رقم خورده است.

وی در ادامه تصریح کرد: شاهد رونمایی سومین بخش ورود خودروهای هیبریدی هستیم که وارد چرخه حمل و نقل عمومی شهر تهران شده است. بی شک با ورود خودروهای هیبریدی با توجه به ترافیک و آلودگی نقش بسیار مهمی در کاهش آلودگی هوا و کاهش مصرف سوخت داردکه این امر یک اقدام بسیار موثر تلقی می شود.

رئیس سازمان تاکسیرانی شهر تهران اذعان داشت: محاسبات نشان داده است که آلایندگی 66 خودروی هیبریدی برابر با یک تاکسی فرسوده پیکان می باشد.

وی در ادامه افزود: در سه سال آینده بیش از 10 هزار خودرو هیبریدی وارد ناوگان تاکسیرانی خواهد شد که قرارداد آن با سرمایه گذاری بخش خصوصی منعقد گردیده و شرکت "پاکرو سبز قشم" نیز تعداد 2هزار 500 دستگاه از این سهم را عهده دار گردیده است .در این مراسم تعداد 50 دستگاه برای ورود به ناوگان تاکسیرانی شهر تهران توسط شرکت پاکرو آماده گردیده است که با کمک و حمایت دولت و مجلس این امر توسعه خواهد یافت.

در ادامه مراسم رئیس هئیت مدیره شرکت پاکرو سبز قشم (پاکرو تاکسی) گفت: شرکت پاکرو سبز قشم با مشارکت شهرداری، شرکت غدیر، هواپیمایی ماهان و شرکت بین المللی پورتاش با دیدگاهی واحد اقدام به خرید و واردات خودروهای هیبریدی نموده است.

تاجران با بیان اینکه بر اساس آمار و گزارشات بانک جهانی هزینه های تحمیلی به شهر تهران بابت آلودگی هوا سالانه مبلغی حدود سه میلیارد دلار می باشد گفت: نزدیک به دو،سوم آلایندگی های هوای تهران ناشی از ناوگان دیزلی و بنزینی خصوصی و حمل و نقل عمومی و یک، سوم دیگر به دلیل فعالیت های عمرانی- صنعتی و کارگاه های آلاینده حومه شهر تهران می باشد.

وی در ادامه افزود: با عنایت به محدودیت های فنی و مالی موجود در بهره برداری از سامانه های روزآمد حمل و نقل عمومی و سهم بالای تاکسی و خودروهای شخصی در سفرهای درون شهری، ایده بهره برداری از خودروهایی با کمترین میزان مصرف سوخت و در عین حال با کمترین آلایندگی هوا و آلودگی صوتی پس از بررسی های طولانی در جهت رسیدن به آرمان های شرکا به عمل آورده شد.

تاجران خاطرنشان کرد: شرکت پاکرو به منظور افزایش بخشی از این ایده در مقیاس کلانشهری مانند تهران از سایر وسایل نقلیه همچون اتوبوس، مینی بوس و موتورسیکلت های برقی را نیز در دست اقدام قرار داده است.

وی اظهار داشت: شایان ذکر است که این نوع فناوری در دوان تحریم از جمله فناوری های ممنوع برای واردات به کشور تلقی می شد و همین امر موجب گشت تا دستندرکاران، فرایند بسیار پیچیده ای را برای وارد نمودن این خودروها به کشور طی نمایند.

تاجران در پایان افزود: تعداد تاکسی ها 50 دستگاه است که در فازهای مختلف تا پایان سال این تعداد به 200 دستگاه خواهد رسید.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: